رئیس‌جمهور: ایران به دنبال جنگ نیست وزارت خزانه‌داری آمریکا انصارالله یمن را تحریم کرد نظامیان صهیونیست زیر حملات سنگین موشکی حزب‌الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) امیر قطر: سفر پزشکیان در راستای تقویت روابط میان دو کشور انجام شده است پزشکیان: مرگ با شهادت بهتر از مرگ در بستر است ۶ سند همکاری مشترک میان ایران و قطر امضا شد ولایتی با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار کرد امیر قطر به صورت رسمی از پزشکیان استقبال کرد پزشکیان: ما می‌خواهیم امنیت و صلح باشد زیرساخت‌های مسکن ملی نیازمند بودجه ۶۱۶ هزار میلیارد تومانی اذعان اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی خود در درگیری با حزب الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقاطی در دمشق (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی جدید وزارت امور خارجه منصوب شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای توسعه داده است حمله اسرائیل به یک مدرسه ابتدایی در غزه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) آغاز نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان وارد قطر شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) احضار سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان اجازه رهبر انقلاب به استفاده از نصف سهم امام (ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان فرزندان مقام معظم رهبری در دفتر حزب الله در تهران حضور یافتند رئیس جمهور به قطر سفر کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) + فیلم عارف با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ناامیدسازی پروژه ناامیدسازی

  • کد خبر: ۱۵۳۸۷۰
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
ناامیدسازی پروژه ناامیدسازی
ناامیدسازی یک هدف دارد و آن گرفتن نیروی محرکه ملت ایران برای فتح قله‌های پیشرفت و پیروزی است.

پروژه ناامیدسازی ملت ایران سال‌هاست که از طرف دشمنان قسم‌خورده‌اش، آغاز شده است. ناامیدسازی یک هدف دارد و آن گرفتن نیروی محرکه ملت ایران برای فتح قله‌های پیشرفت و پیروزی است. ناامیدسازی مردم بهانه می‌خواهد که فراوان است؛ از جنگ و سیل و زلزله گرفته تا مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی. دشمن از هر یک از این‌ها به‌گونه‌ای استفاده می‌کند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کند. این‌روزها که دیگر بهانه‌های کوچک بهتر از بهانه‌های بزرگ به کار دشمن می‌آید.

اما راه‌حل چیست؟ «ناامیدسازیِ پروژه ناامیدسازی»، تنها‌راه‌حل این خدعه نخ‌نمای دشمن است. باید پروژه ناامیدسازی را ناامید کرد. همان‌طور‌که وقتی جوانه‌ای به زردی می‌گراید، باید نور و خاک و آب آن را تقویت کرد تا دوباره جان بگیرد و رشد کند، وقتی بذر ناامیدی در جامعه‌ای پاشیده می‌شود، باید آن جامعه را در برابر این بذر هرز مقاوم کرد و نور و خاک و آبش را تقویت کرد.

ناامیدسازیِ پروژه ناامیدسازی دو رکن دارد. اولین رکن آن مردم هستند. مردم هدف ناامیدسازی هستند، پس برای عقیم‌کردن ناامیدسازی هم باید مردم به میدان بیایند. مردم، چون با هم گفت‌وگو می‌کنند و افکارواحوالشان را با هم تبادل می‌کنند، می‌توانند پروژه ناامیدسازی ملت را شکست دهند. چگونه؟ با قطع زنجیره ناامیدسازی و جایگزین‌کردن روزنه‌های امید ملی در دل یکدیگر، با بازخوانی مسیری که پشت‌سر گذاشته‌اند و آینده‌ای که انتظارشان را می‌کشد. رکن دوم، دولتمردان هستند. این دولتمردان هستند که می‌توانند بذر امید را در جامعه بگسترانند و نور و آب و خاک جوانه امید را در دل‌ها بپرورانند. چگونه؟ با صداقت و مجاهدت و اخلاص و ابتکار.

اگر مردم و مسئولان به وعده‌های الهی امیدوار باشند و زنجیره ناامیدسازی را قطع کنند، خداوند هم به چنین‌جامعه‌ای که از رحمت الهی ناامید نشده است، نظر می‌کند و جوانه امید را به نهال و نهال امید را به درخت تنومندی تبدیل می‌کند و پروژه ناامیدسازی یک ملت شکست می‌خورد. باید این کلام امیر بیان را همواره به خاطر داشت که‌ «قطعا بزرگ‌ترین گناه نزد خداوند، یأس از نفحه الهی و ناامیدی از رحمت اوست» (الکافی، ج ٢، ص۵۴۵‌).

این همان راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن تصریح کرده‌اند: «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است... . در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما‌ست».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->