«شور عاشقی» از جشنواره مذهب امروز ایتالیا جایزه گرفت برای لبنان و مقاومت بی پایانش آموزش داستان‌نویسی | من‌های دیگر (بخش اول) اهدای جایزه اسکار فرانسه به «جولیا رابرتز» پایان فیلمبرداری «فرانکنشتاین» گی‌یرمو دل تورو بعد از ۹ ماه ضیافت موسیقی و ادبیات | مرور شماره‌های تازه چند مجله فرهنگی‌هنری «فرشته حسینی» بهترین بازیگر جشنواره فیلم اوترانتو شد مدیران چهار بخش جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان معرفی شدند + اسامی آلبوم موسیقی «ناتمام» مجازی شد فلسطین در راه جشنواره فیلم شارجه ۲۰۲۴ معرفی مدیران بخش ویژه جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نقش آفرینی کیلین مورفی در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ فیلم‌های مستند راه‌یافته به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند اسامی ۴۹ فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی ۳ فیلم داستانی و کوتاه از مشهد پوستر هفته ملی کودک منتشر شد پخش سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان درخشش «پیانو» در یک جشنواره کانادایی «پدر قهوه» جدیدترین سریال نمایش خانگی مهران مدیری
سرخط خبرها

درباره کارگردانی جمشید محمودی در سریال «پوست شیر»

  • کد خبر: ۱۵۵۱۴۰
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
درباره کارگردانی جمشید محمودی در سریال «پوست شیر»
جمشید محمودی پیش‌تر با همکاری برادرش نوید محمودی به واسطه ساخت چند فیلم سینمایی مورد توجه قرار گرفته بود، اما سریال‌های این دو برادر، نتوانسته بودند به جمع آثار موفق تلویزیون راه پیدا کنند و نقطه عطفی در کارنامه آنها باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمشید محمودی بی‌داعا «پوست شیر» را ساخت تا این ساخته او تبدیل به یکی از بهترین آثار شبکه خانگی شود..

سریال در قسمت اول درجه یک شروع شد و هرچه پیش‌رفت بر میزان موفقیتش اضافه شد.

قسمت دوم فصل سوم «پوست شیر» یکی از ملتهب‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌هاست. به بهانه انتشار این قسمت، ابعاد مختلف آن را به جهت قدرت کارگردانی بررسی می‌کنیم.

زمینه‌چینی مناسب و منطقی

یکی از مهمترین ویژگی‌های سریال «پوست شیر»، پیش رفتن ماجراها روی اصل روابط علی‌ومعلولی است. حتی زمانی که بعضی موارد صرفا برای پیش رفتن داستان از یک مرحله به مرحله دیگر، همزمان کنار هم قرار می‌گیرند، باز هم احساس نمی‌کنیم اتفاقی در کار بوده است و همه جا ردپای نکته‌سنجی کارگردان دیده می‌شود.

مثلا ابتدای قسمت جدید، خانواده نعیم به همراه محب درحالی به باغ می‌رسند که چند دقیقه قبل، رباینده از باغ خارج شده و ساحل هم خودش را از اتاق رها کرده. اگر زمینه‌چینی‌ها درست نبود، این سوال پیش می‌آمد که چطور ممکن است همه این موارد، همزمان رخ دهد؟ اما مجموعه شرایط طوری پیش می‌رود که باور می‌کنیم.

معرفی درست شخصیت‌ها

نعیم، صدرا، لیلا، رضا و محب، هرکدام دلیل مشخصی برای گشتن به دنبال ساحل دارند. کارگردان در تمام قسمت‌های پیشین، هرکدام از این شخصیت‌ها را با جزئیات معرفی کرده و دلیل هریک را برای پیوستن به این جمع انتقام‌جو با دلیل و مدرک توضیح داده. درست است که در فضای بحرانی ایجاد شده، هرکدام از شخصیت‌ها می‌توانند در مظان اتهام قرار بگیرند و در لحظاتی شک مخاطبان را برانگیزند اما پیشینه شخصیت‌ها و رفتاری که در طول سریال از خودشان نشان داده‌اند مثل یک نقشه راه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد شک‌ها از یک مقداری بیشتر ادامه پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->