سفارت آمریکا به کارکنان خود در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد عملیات جدید ارتش یمن در دریا‌های عرب، سرخ و اقیانوس هند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار رشید و اندیمشند سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ادعای آمریکا درباره آماده شدن ایران برای حمله به اسرائیل حملات موشکی سنگین حزب الله به حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل (۱۰ مهر ۱۴۰۳) صدای چندین انفجار در تل‌آویو شنیده شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آیا درگیری‌های منطقه به ایران کشیده می‌شود؟ | رژیم صهیونیستی کشور‌های عربی ساکت را در آرامش رها نخواهد کرد آتش‌سوزی اتوبوس دانش‌آموزان در تایلند جان دست‌کم ۲۵ نفر را گرفت پیام تبریک پزشکیان به شی جین پینگ به مناسبت سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین آیت‌الله علم‌الهدی: جوانان ولایی باید از ظرفیت دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنند| اتحاد بسیج دانشجویی با اعضای جامعه اسلامی عامل تقویت جبهه مقاومت است سید حسن خمینی: مردم ایران تحت پذیرش هر صحبتی هستند جز صحبت‌های نتانیاهو دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس‌جمهور دستور ویژه وزیر کشور در پی ترور‌های امروز در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آیا علیرضا زاکانی، شهردار تهران ممنوع الخروج شده است؟ تصویب لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به معاهده مراکش» برای تسهیل دسترسی افراد نابینا و کم بینا در دولت تسلیت مجلس به مردم جیرفت درپی جان‌باختن تعدادی از اهالی این شهر بر اثر جاری‌شدن سیلاب دبیر شورای عالی امنیت ملی: پیروزی بدون تردید با جبهه مقاومت است + فیلم رئیس جمهور از وزیر کشور درباره وقوع سیلاب در جیرفت پیگیری کرد عیادت فرمانده کل سپاه پاسداران از مجروحین حوادث اخیر لبنان در مشهد + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به خودروی انتظامی در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزیر علوم: دانشگاهیان باید به خاطر نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار بدهند + فیلم
سرخط خبرها

رئیس خبرگزاری صدای افغان: امریکا و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن دشمن مشترک پیروان مذاهب اسلامی هستند

  • کد خبر: ۱۵۵۶۳۱
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
رئیس خبرگزاری صدای افغان: امریکا و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن دشمن مشترک پیروان مذاهب اسلامی هستند
حجت الاسلام حسینی مزاری گفت: امریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن را دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی هستند. تعدادی از رسانه ها به ویژه داخلی، مغرضانه برخورد و جای تروریست و قربانی را عوض کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رییس کل مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در مطلبی تازه بیان کرده، اگرچه بسیاری از رسانه های داخلی و نیز منطقه ای و بین المللی خبر انفجار تروریستی در سالن اجتماعات دفاتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف را از هر جهت به نحو مطلوب پوشش دادند، اما تعدادی از رسانه ها به ویژه داخلی، مغرضانه برخورد و جای تروریست و قربانی را عوض کردند.

حسینی مزاری همچنین با اشاره به بیانیه اخیر داعش، امریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن را دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی خواند.

سید عیسی حسینی مزاری در این مطلب افزوده است: برخی رسانه ها به جای اینکه در برابر گروه تروریستی داعش موضع بگیرند و خط اصلی توطئه، دست های پنهان و آشکار امریکا در تاسیس، حمایت و تمویل این گروه و هدف انفجار که در راستای ایجاد ناامنی و فراهم سازی فرار نخبگان کارآ و خدوم افشا نموده، و از قربانی که جمعی از نیروهای فرهنگی و رسانه ای، آن هم با میزبانی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا دادند، حمایت کنند، برخلاف این‌ها موضع خصمانه گرفته و با زدن برچسپ های ناروای وابستگی به فلان و بهمان کشور، خدمتی آگاهانه یا ناآگاهانه به دشمن کردند.

به گفته وی، این رسانه ها به گونه ای عمل کردند که انگار بازوی رسانه ای داعش هستند و از عوامل مزدور و مزد بگیر آمریکا و همپیمانان بین المللی یا حداقل منطقه ای آن هستند.

رییس مرکز تبیان ابرار امیدواری کرده که امارت اسلامی با چنین افراد و حلقات حقیقی و حقوقی رسانه ای که در داخل مستقر هستند و ادای نیروهای خودی را درآورده، اما بسیار شیادانه و مزورانه علیه خودی ها کار می کنند، برخورد مناسب، جدی و قاطع کند تا حساب کار دست شان بیاید.

امریکا و تمام گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن، دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی‌اند

حسینی مزاری در مطلبی دیگر با عنوان مبارزه با داعش، اقدام قاطع عمومی و ضرورت همکاری مردم با دولت، با توجه به اطلاعیه داعش در پذیرفتن حمله انفجاری ۲۰ اسفند نیز تأکید کرد: گروه منفور داعش که سرنیزه آمریکایی ها علیه ملت های مسلمان است؛ با صدور اطلاعیه ای ضمن به عهده گرفتن حمله تروریستی به دفاتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف، طالبان را مرتد و شیعیان را رافضی خواند و بدین ترتیب یکبار دیگر ثابت کرد که آمریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن، دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی و همگی از نظر آنان مهدورالدم اند.

بر این اساس، وی تأکید نمود: پس مقابله با آمریکا، گروه های مزدور آن چون داعش و دیگر عوامل و اذناب آن از وظایف مشترک تمام اتباع افغانستان است و اگرچه دولت ثابت کرده که در مبارزه با داعش کم نگذاشته و کاملا مصمم است، اما مردم با وصف اعتقاد جدی در حذف و نابودی چنین گروه هایی، موظف به همکاری با نهادهای امنیتی و نظامی دولتی به ویژه در عرصه نابودسازی گروه های تروریستی و تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات مطلوب و دلخواه در افغانستان است.

این در حالی است که گروه داعش در بیانیه خود به دنبال به عهده گرفتن مسئولیت انفجار تروریستی در دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در مزارشریف، با ادبیات تکفیری و معمول همیشگی خود، هم شیعه را تکفیر نموده و هم نیروهای امارت اسلامی. از این رو، این گروه تکلفیری با ایدئولوژی و اندیشه غیراسلامی و انسانی خود، دشمن مشترک تمام بشریت به خصوص اقوام و مذاهب مختلف و همچنین حاکمیت در افغانستان است.

نیروهای طالبان در ولایت بلخ در تازه ترین عملیات نظامی در شهر مزارشریف ادعا کردند که چند مخفی‌گاه این گروه ترروریستی را منهدم کردند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->