هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات پورمحمدی: می‌دانستم رأی نمی‌آورم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تلویزیون عربستان آغاز گفت وگو با سوریه را تأیید کرد

  • کد خبر: ۱۵۶۱۶۸
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
تلویزیون عربستان آغاز گفت وگو با سوریه را تأیید کرد
تلویزیون عربستان پنجشنبه شب به نقل از یک مقام در وزارت امورخارجه این کشور گزارش داد که ریاض گفت وگو با سوریه برای ازسرگیری ارائه خدمات کنسولگری را آغاز کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این مقام وزارت امورخارجه سعودی اظهار کرد: گفتگو‌ها با سوریه برای از سرگیری ارائه خدمات کنسولگری جریان دارد.

تأیید دولت ریاض ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سوریه و عربستان پس از ۱۰ سال قطع روابط برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور به توافق رسیده‌اند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: «حسام لوقا» رئیس بخش اطلاعات سوریه به مدت چند روز به عربستان سعودی سفر کرد و طی گفتگو با مقامات سعودی برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور با آن‌ها به توافق رسید.

این خبرگزاری هویت این منابع را به دلیل حساسیت موضوع فاش نکرد و در عین حال اشاره کرد که دفتر رسانه‌ای دولت و وزارت خارجه عربستان و دولت سوریه به درخواست‌ها برای اظهار نظر پیرامون این موضوع پاسخ ندادند.

این در حالی است که چند روز پیش در راستای اقدامات آینده برای احیای روابط بین دو کشور درباره برقراری اولین تماس سیاسی در ریاض بین مقامات سوریه و عربستان سخن به میان آمد.

پیشتر روز یکشنبه گذشته ربخی منابع به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفتند که عربستان سعودی قصد دارد بزودی کنسولگری خود را در دمشق، پایتخت سوریه بازگشایی کند.

این منابع گفتند که میانجی‌گری روسیه و امارات منجر به غلبه بر موانع پیش روی این دو کشور عربی شده است در حالی که گفته می‌شود کنسولگری عربستان در دمشق پس از عید فطر بازگشایی می‌شود.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در جریان سفر اخیر خود به مسکو در مصاحبه با شبکه «روسیه الیوم» به صراحت اعلام کرده بود که سوریه دیگر عرصه‌ای برای درگیری بین عربستان و ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی عربستان در قبال سوریه طی چند سال گذشته مسیر دیگری را در پیش گرفته است و ریاض در امور داخلی سوریه دخالت و از هیچ یک از گروه‌ها حمایت نمی‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->