مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سرپرست اداره کار خراسان رضوی: حقوق حداقلی در کارخانجات دلیل ترک کار کارگر است

  • کد خبر: ۱۶۰۳۸۲
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
سرپرست اداره کار خراسان رضوی: حقوق حداقلی در کارخانجات دلیل ترک کار کارگر است
سرپرست اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حقوق حداقلی در کارخانجات دلیل ترک کار و معضل کاری در استان است.

محمد امین بابایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره کمبود نیروی کار در کارخانجات استان و جذب نیروی کار در مشاغل غیرمولد گفت: بخش عمده این چالش مربوط به آن واحد تولیدی است که حق و حقوقی به کارگر نمی‌دهد که زندگیش تامین شود. یک بخش دیگر این موضوع نیز مربوط به مسائل فرهنگی است. 

وی افزود: در حال حاضر نسلی وارد کار شده که به اصطلاح به آن‌ها نسل ضد گفته می‌شود. این نسل از لحاظ فرهنگی و فضای ذهنی به دنبال مشاغلی راحت با درآمد بالا هستند. اغلب جذب کار‌های فری لنسی و یا برنامه نویسی شدند که به دلار درآمد دارد و دیگر حاضر نیستند در شرکت‌ها و کارخانجات با حقوق حداقلی کار کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه گفت: به کارفرمایان پیشنهاد دادیم در صورت کمبود نیرو از ظرفیت نیروی کاری در حاشیه شهراستفاده کنند. ما یک جمعیت یک میلیونی در حاشیه شهر مشهد داریم کل نیاز صنعت ما چیزی حدود ۱۰۰ هزار بیشتر نیست لذا از جمعیت حاشیه شهر در این راستا می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه کارفرمایان هم حق و حقوق کاگری را به اندازه‌ای کفاف زندگی فرد را بدهد پرداخت نمی‌کنند. این موضوع بحث‌های چند وجهی است. نبود مهارت کار، فقر فرهنگی و هوش مالی برای هزینه کرد زندگی از جمله مشکلات کمبود نیروی کارگر است که باید در بحث آموزش قوی‌تر رفتار شود.

وی افزود: مسلما رسانه در حوزه فرهنگسازی و توانمندسازی نیروی کار کمک کند که در کنار این موضع افراد متخصص هم باید پای کار بیایند. تاکید رهبری است که از نخبگان برای حل چالش‌ها استفاده شود. نخبگان برای حل این چالش برای ماندگاری کارگر در محل کار باید پیشنهاد طرح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->