فضیلت دعای کمیل اجرای توافقنامه تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟ جهش ۵۵ درصدی هزینه‌های تولید خودرو | چرا شورای رقابت باید فرمول قیمت‌گذاری را به روز کند؟ مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در مسیر راه آهن ایران و بلاروس پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) رشد قیمت خودرو‌های خارجی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آغاز قطع ۱۲ ساعته آب مشترکان پرمصرف
سرخط خبرها

جوابیه یک خودرو فرسوده به مرکز اسقاط!

  • کد خبر: ۱۶۰۸۵۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
جوابیه یک خودرو فرسوده به مرکز اسقاط!
حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.
مهدی محمدی
نویسنده مهدی محمدی

رئیس انجمن مرکز اسقاط و بازیافت خودرو گفته است که خودرو‌های فرسوده سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین می‌بلعند! به جوابیه یک خودرو فرسوده در این باره توجه فرمایید:
الان که دارم این‌ها را می‌نویسم اصلا حالم خوب نیست. آمپرم به سقف چسبیده است و حس می‌کنم هر لحظه ممکن است دیگر برق پشت آمپرم نیاید.

حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.

چرا به جای اینکه با احترام بگویید خودرو‌های پیشکسوت، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین میل می‌فرمایند، گفتید: خودرو‌های فرسوده فلان قدر بنزین می‌بلعند.
در ضمن معلوم است ما خودرو‌های فرسوده، به قول شما بنزین می‌بلعیم،  نکند توقع دارید، چون سن و سالی از ما گذشته است هر سوخت ارزانی حتی گازوئیل هم جلویمان گذاشتند مصرف کنیم.

گازوئیل هم که حتما در جریان هستید اگر ما سواری‌ها مصرف کنیم باعث می‌شود روشن نشویم و مدارسوخت و سوزن‌های انژکتورمان کلا فاتحه اش خوانده شود. تازه خوب است که همین بنزین معمولی توی باکمان ریخته می‌شود. معلوم نیست اگر مثلا بنزین با استاندارد یورو ۵ به ما داده می‌شد چه کار می‌کردید و چقدر حرص می‌خورید.
واقعا ضرب المثل «نو که آمد به بازار، کهنه می‌شه دل آزار» درست است و بعید نیست چند وقت دیگر آستانه تحملتان درباره ما کمتر شود و بگویید داخل رادیاتور خودرو‌های فرسوده سالانه فلان مقدار آب ریخته می‌شود.

شما از نقش مؤثر ما در اقتصاد آگاه نیستید، زیرا ما خودرو‌های فرسوده هر روز یک پایمان تعمیرگاه است و اگر ما نبودیم درآمد روزانه کلی مکانیک و سیم کش ماشین و جلوبندی ساز و لوازم یدکی فروش با سقوط جدی روبه رو می‌شد.

در پایان امیدوارم هم شما و هم سایر کسانی که چشم دیدن من و چند میلیون خودرو فرسوده دیگر را ندارند تغییر رویه دهند و این قدر توی جاده پشت سرمان بوق و چراغ ندهند که سریع‌تر حرکت کنیم، زیرا نهایت توان ما همان است که می‌بینید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->