۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: از ابتکارات سازنده استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۶۲۹۵۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
امیرعبداللهیان: از ابتکارات سازنده استقبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گفت وگوی تلفنی جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آخرین تحولات مربوط به روابط با اروپا، گفتگو‌های ایران و اروپا و نیز تحولات اوکراین مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگو، بورل ضمن استقبال از همکاری‌های در حال انجام میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تداوم آن را مفید و مثبت ارزیابی کرد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: برجام برای اتحادیه اروپا مهم است و برای بازگشت همه طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.

بورل همچنین با اشاره به روند عادی سازی روابط میان تهران و ریاض، آن را گامی مهم در تقویت ثبات منطقه‌ای دانست.

وزیر امور خارجه نیز در این تماس، اصل گفتگو بر اساس احترام متقابل را گامی مهم و تعیین کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به گفتگو‌های انجام شده اخیر ایران با اروپا اظهار داشت: برداشت ما این است که طرف‌های مقابل در مسیر برداشتن گام‌های مثبت قرار دارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام تروریست حادثه اهواز تصریح کرد: برخی مقامات اروپا بجای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

در این گفتگو آخرین وضعیت تحولات اوکراین نیز بررسی شد.

امیرعبداللهیان همچنین از نحوه انتشار توئیت گزینشی، ناقص و نادرست در پایان مذاکرات تلفنی از تیم رسانه‌ای بورل انتقاد کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->