کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون شد

  • کد خبر: ۱۶۲۹۷۱
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون شد
معاون اشتغال وزارت کار از افزایش ۳۳درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشور‌ها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است. بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالیت‌هایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه دار انجام می‌شود.

مشاغل خانگی به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که توسط بانوان یا حتی آقایان در زمینه ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار در فصای مسکونی شکل گیرد به طوری که بتوان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، محصولاتی را برای فروش به بازار عرضه کرد.

در این نوع از مشاغل، به جای اینکه فرد برای کار به بیرون از منزل مراجعه کند خود در خانه مانده و کار را به خانه می‌آورد. مزیت این نوع اشتغال این است که نیازی به فضای اضافه و هزینه‌های جانبی آن مثل اجاره ساختمان را ندارد و فرد می‌تواند با سرمایه اولیه کمتری کار خود را شروع کرده و به درآمد برسد.

با نگاهی به جوامع توسعه یافته متوجه می‌شویم که در تمام آن‌ها سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد سالهاست که در حال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آن‌ها نهادینه شده است. از اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از سی سال می‌گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشور‌های توسعه یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار درباره تسهیلات مشاغل خانگی گفت: طبق قانون مشاغل خانگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی هر ساله بانک مرکزی با همفکری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان تسهیلات مورد نیاز حوزه مشاغل خانگی را جمع بندی و توسط بانک مرکزی به ۸ بانک عامل ابلاغ می‌کند.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: سال گذشته میزان اعتبرات تسهیلات مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که امسال با رشد ۳۳ درصدی در نظر گرفته شده است. بانک‌های عامل باید از محل منابع تسهیلات تکلیفی خودشان به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کنند.

کریمی بیرانوند در ادامه افزود: اگر تا پایان مهر ماه حدود ۷۰ درصد از تسهیلات تکلیفی را جذب کنیم در مهر ماه یا آبان ماه منابع جدیدی برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

 بیرانوند با اشاره به این که این تسهیلات به عملکرد و ظرفیت استان‌های کشور در نظر گرفته می‌شود گفت: افراد متقاضی در همه استان‌های کشور می‌تواند از این تسهیلات استفاده کنند. میزان سقف دریافت تسهیلات فردی ۱۵۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات برای پشتیبان‌ها تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان است.

معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مصوبه بانک مرکزی اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری با افزایش ۳۳ درصدی به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد. تسهیلات تکلیفی برای مشاغل خانگی در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی و عمدتاً روستایی با نرخ‌های ۴ درصد، ۶ درصد و ۱۰ درصد و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->