انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد ذخایر خونی در مشهد رو‌به‌کاهش است هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم
سرخط خبرها

دانشنامه آماری نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۶۳۹۱۰
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
دانشنامه آماری نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس رونمایی شد
نخستین همایش علمی پژوهشی شمیم شهادت (شهیدپژوهی) ویژه رونمایی از کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس، صبح امروز با حضور جمعی از معلمان و دانش آموزان شهیدپژوه مدارس شاهد و ایثارگر مشهدالرضا (ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین همایش علمی پژوهشی شمیم شهادت (شهیدپژوهی) ویژه رونمایی از کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس، صبح امروز با حضور سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از معلمان و دانش آموزان شهیدپژوه مدارس شاهد و ایثارگر مشهدالرضا (ع) برگزار شد.

کار برای خدا ماندگار است

سید امیر شوشتری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگ‌ترین نیاز فرهنگی جامعه امروز است. دشمنان این کشور، قشر نوجوان و دانش‌آموز را هدف گرفته‌اند تا نسل آینده‌ساز کشور را در برابر نظام قرار دهند. اینجاست که باید پیام شهیدان را به گوش نوجوانان دهه‎هشتادی و دهه‎نودی رساند تا آینده کشور بیمه شود.
وی افزود: کار کردن برای خدا باعث می‌شود تا نام و یاد انسان در تاریخ جاودانه شود. آن دسته از دانش‌آموزان و معلمانی که در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها شتافتند و وجودشان فقط برای خدا بود، در انتها شرایطی را رقم زدند که امروز با کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس و جلد دوم آن، در تاریخ ماندگار شوند و این ثمره اخلاصشان بود.

اتحاد و پیشرفت، ارمغان خون شهدا

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: زمانی در کشور ما این باور مرسوم بود که ایرانی‌ها حتی از ساخت کوچک‌ترین اقلام نیز عاجز هستند. در این شرایط، به برکت انقلاب اسلامی است که امروزه آلمانی‌ها با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه علم و دانش، هم‌اکنون در صف خرید کیت ایرانی تشخیص کرونا هستند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در عراق هزینه کردند تا جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کنند، اما به برکت ایثارگری شهدای دفاع از حرم، کار امروز به جایی رسیده که دو ملت ایران و عراق در آغوش یکدیگر هستند و باهم در روز اربعین به زیارت امام شهید خود می‌روند. اینجاست که باید مکتب شهدا را میان دانش‌آموزان نشر داد تا آینده کشور نیز بیمه باشد.

تألیف تاریخ شفاهی فرهنگیان ایثارگر

علی غفاریان پناهی، رئیس اداره شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان نیز در انتها به تشریح جزئیاتی از چاپ دانشنامه آماری دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: از حدود دو سال قبل بود که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تلاش شد تا کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس را با محوریت خراسان رضوی تدوین کنیم و البته این فصل از مطالعات با تدوین جلد دوم کتاب با عنوان تاریخ شفاهی نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به‌زودی ادامه خواهد یافت.
وی تأکید کرد: تاکنون بیش از ۴۵۶ یادواره شهید برگزار شده است. هم‌چنین توفیق دیدار با ۶۷۸ خانواده شهید در قالب طرح سپاس و تجلیل از هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های ایثارگر نیز برای اداره کل آموزش و پرورش حاصل شده و با برگزاری جشنواره «دوست شهید من» و چاپ ۱۴ کتاب در حوزه شهیدپژوهی، ضمن تأسیس دو آموزشگاه شاهد در استان تلاش داریم تا زمینه تحصیل مناسب فرزندان جامعه ایثارگری را فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->