درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
سرخط خبرها

رکورد شکنی نرخ هتل و رستوران در فروردین ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۶۴۸۵۵
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
رکورد شکنی نرخ هتل و رستوران در فروردین ۱۴۰۲
مرکز آمار ایران در گزارش شاخص قیمت مصرف کننده نرخ تورم نقطه به نقطه را برای گروه‌های کالایی و خدمات مختلف اعلام کرد. بر این اساس بیشترین نرخ تورم در ماه نخست سال مربوط به گروه «هتل و رستوران» با افزایش ۸۵.۶ درصدی قیمت‌ها نسبت به فروردین ۱۴۰۱ است.

به گزارش شهرآرانیوز،  مرکز آمار ایران بر خلاف رویه معمول گزارش شاخص قیمت مصرف کننده یا همان تورم را برای فروردین ماه سال جاری با تاخیر فراوان اعلام کرد. این گزارش البته نخست در ۱۷ اردیبهشت ماه و به صورت ناقص منتشر شد و امروز ۲۹ اردیبهشت ماه نیز بخش دیگری از این گزارش منتشر شد، اما با این حال باز هم گزارش تورم مرکز آمار نسبت به گزارش‌های پیشین همین مرکز ناقص است.

اینکه تورم نقطه به نقطه به تفکیک استان و همینطور به تفکیک تورم برای خانوار شهری و روستایی اعلام نشده است بخشی از ماجرا است. بخش دیگر، اما عدم اعلام تورم به تفکیک کالا و در گروه‌هایی کالایی است.

مرکز آمار ایران در گزارش خود به اعلام تورم نقطه به نقطه برای گروه‌های کالایی بسنده کرده است. این در حالی است که پیش از این به عنوان مثال تورم کالا‌هایی خوراکی در گروه «خوراکی و آشامیدنی» نیز به تفکیک کالا اعلام می‌شد.

با این حال اعداد و ارقام همین گزارش ناقص مرکز آمار نیز قابل توجه است. بر اساس اعلام این مرکز بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در ماه نخست سال جاری مربوط به گروه ««هتل و رستوران» با تورم ۸۵.۶ درصدی بوده است. بعد از آن گروه «خوراکی و آشامیدنی» با تورم ۷۸.۵ درصد و گروه «حمل و نقل» با تورم ۶۳.۹ درصد قرار دارند.  

منظور از تورم نقطه به نقطه میزان افزایش قیمت یک کالا یا خدمات مشخص نسبت به ماه مشابه در سال قبل است. این یعنی خدمات هتل‌ها و رستوران‌ها نسبت به فروردین ۱۴۰۱ در ماه نخست امسال به طور میانگین ۸۵.۶ درصد گران‌تر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->