اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر
سرخط خبرها

موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است

  • کد خبر: ۱۶۶۰۳۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است و قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. هر شجاعت به معنی حماسه نیست.

«میلاد عرفان‌پور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه سومین جایزه ملی داستان حماسی در مشهد به شهرآرانیوز گفت: داستان حماسی در واقع گستره وسیع زمانی را شامل می شود که اگر تا بینهایت به قبل برگردیم و بینهایت به آینده زمان نگاه کنیم، در روزگار تداوم دارد.

وی افزود: هر جایی که انسانی جسورانه و شجاعانه مقابل قدرتی یا ظلمی ایستاده، شامل موضوع حماسه است. از سوی دیگر، هر اندازه دامنه ستیز با ابرقدرت ها ادامه پیدا کند، داستان حماسی وجود دارد.

عرفان پور تاکید کرد: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است. اینگونه نباشد که از داستان حماسی صحبت کنیم و صرفا  شجاعت ماجرا را در نظر داشته باشیم. قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. فکر نکنیم هر شجاعت به معنی حماسه است.

وی در ادامه گفت: حماسه آن جایی است که طرفدار حق، با شناخت کامل از موضع حق و باطل، علیه موضوع باطل و ظلم قیام کند. این شناخت اگر ایجاد شود، ما جای درستی ایستاده ایم. یعنی هنر حماسی در سیمای هنر انقلاب اسلامی و اسلام ناب، هنری است که اوج شجاعت جبهه حق برابر جبهه باطل را به تصویر می کشد. اگر این شناخت و تبیین درست صورت نگیرد، هنر حماسی مسیر اشتباهی را خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->