مراسم استقبال از کاروان پیاده مشهد ـ کربلا در میدان شهدا برگزار می‌شود زیارت خِرَدزا مدیرکل میراث فرهنگی: پیش بینی می‌کنیم که حضور زائران در دهه پایانی صفر در مشهد ۳۳ و نیم درصد رشد داشته باشد ورود ۳۹۴ هزار زائر پیاده به مشهد تا شامگاه روز گذشته (۳۱ مردادماه) | حضور کودکان و جانبازان، جلوه‌های خاص پیاده‌روی تربیت فرزندان امام رضایی (ع) با ترفندی به نام «عادت» نگاهی به تاریخچه عزاداری و موقوفات سوگواری در حرم مطهر امام رضا(ع) بازدید تولیت آستان قدس رضوی از مواکب خدمت‌رسان اطراف حرم امام رضا(ع) تمامی موزه‌های آستان قدس رضوی در روز شهادت امام رضا(ع) تعطیل است انتشار دانشنامه علمی پیامبر اکرم(ص) در فضای مجازی دخترم بهانه آمدنم را جور کرد | روایت مادر و دختری که در مسیر زائران پیاده امام رضا (ع) جز محبت چیزی ندیدند ارائه محصولات فرهنگی بنیاد امام رضا(ع) در مسیر زائران پیاده دهه آخر ماه صفر مهمترین اعمال شب و روز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) + علت گذاشتن نام رضا برای امام هشتم چیست؟ ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز شهادت امام رضا (ع) + زمان پخش معرفی علمایی که در حرم مطهر امام رضا(ع) مدفون هستند ورود دسته‌های عزاداری با طبل و سنج به شارستان‌ها در حرم مطهر رضوی ممنوع است بازدید اعضای فراکسیون شعائر اسلامی مجلس از خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) + عکس نخستین گروه ازعمره‌گزاران ایرانی راهی مدینه شدند (یکم شهریور ۱۴۰۴) اطعام زائران بر سفره پربرکت سلطان خراسان | روایت ۳۱ سال خدمت یک خانواده مشهدی به امام هشتم (ع) + فیلم ضیافت اخلاص در میدان توحید| روایت شهرآرانیوز از اطعام ۷۰ هزار نفر در موکب بزرگ جوادالائمه (ع) مشهد حرم امام رضا (ع) میزبان زائران شیعه میانمار در روز‌های پایانی ماه صفر
سرخط خبرها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در عرصه رسانه است

  • کد خبر: ۱۶۶۴۸۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در عرصه رسانه است
مالک رحمتی گفت: هدف ما احیای امر دین و معارف اهل بیت به سراسر جهان است که برای این منظور باید کار جهادی صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آیین رونمایی از تولیدات رسانه‌ای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از تولیدات رسانه‌ای بامحوریت امام رضا(ع) و بیان مشقت‌های کار رسانه‌ای اظهار کرد: نگاه تولیت معزز آستان قدس نسبت به رسانه و کارهای هنری و ادبی و نو و خلاقانه یک نگاه تاکتیکی نیست بلکه  نگاه راهبردی است راهبرد اساسی در استان قدس رضوی، مطالبه فعالیت های هنری و رسانه‌ای است.

مالک رحمتی با بیان اینکه باید کارهای فاخر رسانه ای و تاثیر گذار در جهان اسلام را سرلوحه کاری خود قرار دهیم گفت: امروز با این نگاه وجود همه افراد رسانه در حرم به راحتی امکان پذیر است و فرش قرمز پهن می‌کنیم، در دهه فجر امسال، سیمرغ رضوی را به فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا کردیم  و در تمام صحنه‌های فیلمبرداری همه امکانات آستان قدس رضوی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، همچنین در جشنواره فیلم فجر انیمیشن «بچه زرنگ» و فیلم «عطر آلود» مورد تقدیر قرار گرفت تابه همگان بفهمانیم  برای کارهای هنری بامحویت امام رضا(ع) ارزش قائل هستیم.

وی افزود: نگاه ما به رسانه راهبردی است چون معتقدیم اگر با استفاده از این ابزار رسانه ترویج دین خدا و معارف الهی را یاری و تبیین نکنیم روزی مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت. این مسئولیت، امروز به دوش  ما گذاشته شده است که بتوانیم معارف الهی را به دورترین نقطه عالم برسانیم.

امروز فضای مجازی تحریم پذیر و محدودیت پذیر نیست  

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: امروز باید شبانه روزی جهاد کنید. جهاد تبیین فعالیت رسانه‌ای محدودیت پذیر و تحریم پذیر نیست انسان ذاتا هنر دوست است و باید با تکیه بر این ظرفیت مشتاقان بسیاری را برای معارف دین جذب کنیم.

به گفته وی، اهدف ما امروز احیای امر دین است و امروز با قدرت رسانه می‌توانیم امر اهل بیت و معارف اسلامی را احیا کنیم و احیای امر دین و رساندن معارف اهل بیت جز با رسانه امکان پذیر نخواهد بود.

رحمتی خاطرنشان ساخت: کار هنری کار هر کسی نیست، احیای امر دین باید از کودکی با فلسفه فکر کردن و منطقی فکر کردن شروع شود که این موضوع را در رواق کودک انجام دادیم‌. دو تکلیف اساسی نیز به عهده ما گذاشته شده است. برای این امر ابتدا نیازمند آثار عاطفی و احساسی هستیم که عواطف را منقلب کند و با تحریک احساسات مطلب را منتقل کنیم تا بتوانیم دل‌ها را گره به امام رضا(ع) بزنیم. در مرحله بعدی نیازمند تولید آثار معرفتی  هستیم که در آن منطق و عقلانیت معارف اهل بیت را بازگو کند زیرا احساسات زودگذر است و باید توام با عقلانیت حفظ و تداوم یابد.

قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز بدون اغراق مرکز رسانه آستان قدس رضوی با همکاری مجموعه‌های هنری کشور توانسته این توازن را حفظ کند. وظیفه ما جهاد تبیین درعرصه رسانه است. هدف ما ۳۰ میلیون زائر که هر ساله روانه حرم مطهر رضوی نیست بلکه هدف ما ۷ میلیارد جمعیت جهان است که معارف قرآنی و مضامین مربوط به اهل بیت را با استفاده ابزار رسانه صادر کنیم.

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->