نخستین عکس‌ها از گوشی شیائومی ۱۵ پرو منتشر شد آپدیت جدید تلگرام منتشر شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) مهم‌ترین خطرات وای‌فای رایگان برای کاربران پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) احتمالا گوگل اندروید ۱۶ را زودتر از زمان معمول منتشر کند دستگیری دو مجرم که با آیفون‌های تقلبی از اپل ۲.۵ میلیارد دلار کلاهبرداری کرده بودند پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳) ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان پاول دورف: تلگرام ارسال اطلاعات مجرمان به دولت‌ها را از سال‌ها پیش شروع کرده بود خرید هاست با بهترین قیمت و کیفیت (راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت شما) دلیل تأخیر در زمان انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows مشخص شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) زباله‌های الکترونیکی، نیمه تاریک فناوری | چه کسانی زباله الکترونیکی ایجاد می‌کنند؟   عکس و ویدئو از حمله موشکی سپاه به اسرائیل (۱۰ مهر ۱۴۰۳) دانشمندان ادعا می‌کنند همه‌گیری کرونا بر کره ماه تأثیر گذاشته است! حالا همه کاربران اندروید می‌توانند به Gemini Live دسترسی داشته باشند مایکروسافت نسخه جدید کوپایلوت را با ویژگی‌های جدید معرفی کرد | یک همراه هوش مصنوعی برای همه کاربران لباس فضانوردی چین برای فرود روی ماه رونمایی شد + ویدئو آیا موضوع رفع فیلترینگ به نتیجه می‌رسد؟ بریتانیا با تبدیل‌شدن به اولین کشوری که کاملاً زغال‌سنگ را کنار می‌گذارد چقدر ریسک کرد؟
سرخط خبرها

ایلان ماسک پیش‌بینی کرده «استارشیپ»، ۲ ماه دیگر دوباره به مدار زمین پرتاب شود

  • کد خبر: ۱۶۶۶۹۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
ایلان ماسک پیش‌بینی کرده «استارشیپ»، ۲ ماه دیگر دوباره به مدار زمین پرتاب شود
ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، گفته است که دومین پرواز استارشیپ باید تا دو ماه دیگر انجام شود.

شهرآرانیوز - ماسک تأکید کرده به‌روزرسانی‌های بزرگ سکوی پرتاب تا یک ماه تکمیل می‌شود و پس از آن یک ماه دیگر برای آزمایش موشک روی سکو لازم است. او این صحبت‌ها را در پاسخ به ویدیوی ۲ دقیقه‌ای اسپیس ایکس از اولین پرواز استارشیپ در آوریل گفته است. اسپیس ایکس این ویدیو را با این عنوان منتشر کرده است: «یک قدم دیگر به مریخ نزدیک‌تر شدیم».

خود ماسک در پاسخ توئیتی بعدی خود نوشت: «استارشیپ اولین موشک/سفینه فضایی با پتانسیل چندسیاره‌ای کردن حیات است».

چرا پرتاب آزمایشی استارشیپ مهم است؟

استارشیپ، نسل بعدی موشک های فالکون ۹ و امید ماسک برای فرستادن انسان به مریخ است. در صورت ساخت کامل استارشیپ، این موشک تبدیل به قوی‌ترین موشک ساخته‌شده به دست بشر می‌­شود، حتی قوی تر از ساترن ۵ که انسان را به ماه برد.

اسپیس ایکس اولین پرتاب آزمایشی Starship را در ماه آوریل انجام داد. این موشک در کمتر از چهار دقیقه پس از بلند شدن از زمین منفجر شد و به سکوی پرتاب هم آسیب رساند. اواخر ماه گذشته، ماسک ابراز امیدواری کرد که پرتاب بعدی استارشیپ به مدار برسد. او احتمال رسیدن استارشیپ به مدار در سال جاری را ۸۰ درصد می‌داند و مطمئن است که ظرف ۱۲ ماه این اتفاق بیافتد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->