آیت‌الله علم‌الهدی: حرکت مردم در ۹ دی یک حرکت بسیار اصیل و ریشه داری بود | دشمن تحریم‌های توفنده و کوبنده اقتصادی نسبت به ما دارد بازخوانی ۲۰ جمله کلیدی از رهبر معظم انقلاب به مناسبت یوم الله ۹ دی | بصیرت، نورافکن و قطب‌نماست عارف: تکمیل و بهره‌برداری کامل از آزادراه تهران-شمال، از اولویت‌های دولت چهاردهم است کمیسیون‌های تخصصی مجلس، میزبان هفت وزیر از کابینه چهاردهم خواهند بود فضائلی: تصمیمات و مصوبات شورای عالی فضای مجازی به تأیید رهبری احتیاج ندارد وزیر امور خارجه عمان به تهران سفر خواهد کرد سپاه و بسیج، آماده برای دفاع از امنیت ملی و مقابله با نقشه‌های دشمن سقوط هواپیمای مسافربری کره جنوبی | احتمال فوت ۱۷۹ نفر + فیلم نهم دی زنگ بیداری برای خواص بود نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی به سرطان مبتلا شد حماس خواهان اعزام ناظران بین‌المللی به غزه شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی زیر تیغ جراحی می‌رود دولت آمریکا درصدد به رسمیت شناختن دولت شورشیان سوری برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در نوار غزه انهدام سیزدهمین پهپاد آمریکایی توسط یمن حمله انتحاری به مقر انتظامی در بندر لنگه| یک فرما‌نده پلیس به شهادت رسید (۸ دی ۱۴۰۳) نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با علمای اهل سنت پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها سرنگون شد (۸ دی ۱۴۰۳) پهپاد «ام کیو ۹» آمریکا در آسمان یمن سرنگون شد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران یاوه گویی کرد عراقچی: سال ۲۰۲۵ در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران مهم است آیا وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟ تجاوز هوایی جدید آمریکا و انگلیس به یمن (۸ دی ۱۴۰۳) دستگیری سرشبکه مرتبط با منافقین در اردبیل (۸ دی ۱۴۰۳) پایگاه هوایی «نواتیم» ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت (۸ دی ۱۴۰۳) تداوم درگیری در امتداد خط مرزی بین پاکستان و افغانستان (۸ دی ۱۴۰۳) عذرخواهی پوتین از جمهوری آذربایجان به خاطر سقوط هواپیما فرماندار مشهد مقدس: توسعه زیرساخت‌های مشهد یک ضرورت است
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->