به گزارش شهرآرانیوز؛ «پری دریایی کوچوکو» جدیدترین اقتباس زنده دیزنی در بازار داخلی آمریکا قویتر از خارج از کشور ظاهر شد.
افتتاحیه فیلم «پری دریایی کوچولو» با حضوری قدرتمند در بازار داخلی آمریکای شمالی و ضعیفتر در سطح بینالمللی به عنوان یک ماجراجویی موزیکال با فروشی ۱۱۸ میلیون دلاری از اکران ۴ روزه (با احتساب دوشنبه به عنوان روز یادبود) در آمریکا و فروش ۶۸.۳ میلیون دلاری از اکران ۳ روزه در ۵۱ بازار بینالمللی کارش را شروع کرد و در ۳ روز اول در مجموع ۱۶۴ میلیون دلار در جهان فروخت.
برای دیزنی «پری دریایی کوچولو» ادامه تلاش این کمپانی با استراتژی بازسازیهای زنده از انیمیشنهای این استودیو است. پیش از این فیلمهایی مانند «پیتر پن و وندی»، «پینوکیو» و «لیدی و ولگرد» از طریق دیزنی پلاس منتشر شدند، در حالی که بازسازی «مولان» در دوران کرونا هم در سینما و هم به صورت آنلاین پخش شد.
در آمریکای شمالی، نتیجه اکران «پری دریایی کوچولو» پنجمین افتتاحیه پرفروش فیلمی در تعطیلات ۴ روزه روز یادبود شد و در بازار بینالمللی سومین افتتاحیه برتر سال ۲۰۲۳ در اسپانیا و آرژانتین، و چهارمین افتتاحیه بالای سال در ایتالیا، برزیل و مکزیک.
در بازار بینالمللی، مکزیک با فروش ۸.۵ میلیون دلار پیشتاز است و انگلستان / ایرلند (۶.۳ میلیون دلار)، ایتالیا (۴.۷ میلیون دلار)، برزیل (۴.۰ میلیون دلار) و استرالیا (۴.۰ میلیون دلار) در رده بعدی جای دارند. کره جنوبی با فروش ۲.۸ میلیون دلاری و چین با فروش ۲.۵ میلیون دلاری هشتمین و دهمین بازارهای پرفروش این فیلم هستند. به نظر میرسد این ۲ بازار تحت تأثیر بازتاب منفی الگوهای نژادپرستانه در اظهارنظر درباره انتخاب بازیگر زن رنگینپوست برای نقش اصلی قرار گرفتهاند.
هالی بیلی در این فیلم در نقش اصلی پری دریایی بازی کرده و راب مارشال کارگردان فیلم است. از روز اول انتخاب این بازیگر اعتراضهایی به رنگین پوست بودن وی شد و شماری از مخاطبان اعلام کردند پری کوچولو باید حتما سفید پوست باشد.
در همین حال پایگاهی اینترنتی اعلام کرده به نظر میرسد مکانیسم رتبهبندی غیرمعمولی برای این فیلم انجام شده باشد. تا زمان نگارش این مقاله، بیش از ۴۰ درصد از آرا کمترین امتیاز ممکن را به فیلم اختصاص دادند (۱ از ۱۰) که میانگین امتیاز فیلم را تا ۴.۷ پایین میآورد. امتیاز تعدیلشده این وبسایت بدون درنظر گرفتن این آرای جهت دار ۷.۰ است.
انیمیشن اصلی «پری دریایی کوچولو» در سال ۱۹۸۹ در آمریکای شمالی ۱۱۱.۵ میلیون دلار فروخت و بهتر از بازارهای بینالمللی با فروش ۹۹.۸ میلیون دلار ظاهر شد.
بازآفرینیهای زنده پرسود دیزنی از انیمیشنهای کلاسیک نتایج متفاوتی در بازارهای داخلی و بینالمللی داشته و «دیو و دلبر» در سال ۲۰۱۷ به طور قابل توجهی در آمریکای شمالی بهتر عمل کرد و فروشی ۵۰۴.۵ میلیون دلاری را در برابر ۷۶۱.۶ میلیون دلار بازارهای بینالمللی ثبت کرد. برعکس «دامبو» در سال ۲۰۱۹ باکسآفیس بینالمللی ۲۳۸.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد که بیش از ۲ برابر فروش داخلی ۱۱۴.۸ میلیون دلاری آن بود.
منبع: مهر