«مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی
سرخط خبرها

گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۱۳
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد
نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد با حضور مدیران استانی و شهری مشهد و طرقبه شاندیز برگزار شد

چندسالی است که در روز‌های مختلف به‌ویژه در روز‌های تعطیل، زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای رفتن به مناطق ییلاقی طرقبه‌وشاندیز یا برگشت از این مناطق به مشهد ساعات زیادی را در ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه‌وشاندیز سپری می‌کنند. در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تعریض پل پرتویی انجام شد، اما تکمیل این پازل نیازمند اجرای پروژه‌های دیگر است تا گره ترافیکی این منطقه برطرف شود. در این راستا مدیران استانی و مدیران شهری مشهد، طرقبه و شاندیز برای حل این مشکل دورهم جمع شدند تا بتوانند با عملیات مشترک در این منطقه، گره ترافیکی انتهای وکیل‌آباد به شهر‌های طرقبه و شاندیز را باز کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد، اظهار کرد: یکی از گره‌های ترافیکی مهمی که در شهر مشهد با آن روبه‌رو هستیم، تقاطع سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز در انتهای بولوار وکیل آباد است. در سال‌های گذشته با توجه به اینکه این دو شهرستان ییلاقات تفریحی مشهد هستند و همچنین کارکرد‌های جدید سکونتی و اشتغال پیدا کرده‌اند، این مشکل جدی‌تر شده است.

ایمان فرهمندی افزود: یکی از مسائلی که به‌جد پیگیر آن هستیم، این است که بتوانیم برای حل مسئله ترافیکی این منطقه به‌ویژه در پایان هفته‌ها راه‌حلی پیدا کنیم. طرح‌های گوناگونی در سال‌های گذشته برای این منطقه برنامه‌ریزی شد و اقدامات اصلاحی مانند تعریض پل مهندس پرتویی یا بازگشایی مسیر دسترسی از بولوار نمایشگاه به مسیر شاندیز و همچنین اصلاحاتی در محدوده پایانه باغ وکیل‌آباد و مسیر دسترسی آن انجام شد، اما همچنان گره ترافیکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسه بیشتر برای ایجاد هماهنگی بین اجزایی بود که در این مسئله نقش دارند؛ اعم از همکاران از شهرستان مشهد، طرقبه، شاندیز، استانداری، پلیس راهور و مجموعه‌های مختلف که می‌توانند به حل مسئله کمک کنند.
فرهمندی افزود: تصمیم گرفته شد با بررسی دوباره راهکار‌های گذشته و تکرار این جلسات کارشناسی و جمع‌بندی مدیریتی در آینده نزدیک به راهکار‌های جامع دست یابیم تا بتوانیم مسئله را رفع کنیم یا مشکلاتش را کاهش دهیم.

تعیین تکلیف محدوده اختلافی

عضو پارلمان شهری مشهد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا حوزه تقسیمات کشوری محدوده اختلافی بین مشهد و طرقبه‌وشاندیز تعیین تکلیف شود، گفت: پس از آن شبکه‌های معابر برون‌شهری و درون‌شهری در این محدوده و همچنین شبکه ریلی گلبهار به مشهد را تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که در کوتاه‌مدت برای مسئله ایمن‌سازی رفت‌وآمد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اقدامات عاجلی پیش‌بینی شود و با اجرای طرح‌های موقت تا آماده‌سازی طرح‌های جامع و درازمدت، ترافیک این محدوده را سامان‌دهی کنیم.

بازتعریف طرح‌های مطالعاتی ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این جلسه درباره معضل ترافیکی در انتهای بولوار وکیل‌آباد و سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز، اظهار کرد: مدت‌هاست که کار‌های اجرایی و مطالعاتی آن انجام شده است، اما اکنون برای انجام کار‌های جدید نیاز به بازنگری مطالعات گذشته داریم. سیدخلیل منبتی ادامه داد: علاوه بر مطالعات و بازنگری آن‌ها، طرح‌های این محدوده باید پیوست پدافند غیرعامل و پیوست مدیریت بحران داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر افتاد، این سه شهر بتوانند در کنار یکدیگر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر‌ها به‌ویژه مسیر‌های حمل‌ونقل عمومی مشخص باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد این است که راه خروجی کم و شهر محصور شده است و اگر اتفاقی بیفتد و بخواهیم قسمتی از شهر را تخلیه کنیم، دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین باید روی این موضوع کار کنیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->