تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است
سرخط خبرها

نگرانی سازمان ملل از طرح طالبان برای ممنوعیت فعالیت گروه‌های بین‌المللی

  • کد خبر: ۱۶۸۴۱۳
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
نگرانی سازمان ملل از طرح طالبان برای ممنوعیت فعالیت گروه‌های بین‌المللی
سازمان ملل متحد اعلام کرد، به شدت نگران طرح طالبان برای ممنوعیت سازمان‌های بین‌المللی از ارائه آموزش در افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: اگر این اتفاق بیفتد، این یک گام وحشتناک دیگر رو به عقب برای مردم افغانستان و به‌ویژه برای زنان و دختران در این کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: همکاران ما در کابل با مقام‌های طالبان صحبت می‌کنند. ما در حال تلاش برای تعیین دقیق برنامه ریزی هستیم. ما درخواست رسمی دریافت نکرده‌ایم. هر فرد حق تحصیل دارد و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مقام‌های دوفاکتوی طالبان افغانستان دسترسی به آموزش را برای کودکان و بزرگسالان جوان در این کشور تضمین می‌کنند.

این جدیدترین محدودیت در افغانستان پس از فرمان طالبان در دسامبر ۲۰۲۲ است که زنان افغان را از کار در سازمان‌های غیردولتی منع کرد.

بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ و به دنبال آن اختلال در ارسال کمک‌های مالی بین‌المللی، این کشور را در بحران‌های اقتصادی، انسانی و حقوق بشری قرار داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->