بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روسیه نفت خود را به یوان به پاکستان فروخت

  • کد خبر: ۱۶۹۲۶۵
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
روسیه نفت خود را به یوان به پاکستان فروخت
پاکستان پول نخستین محموله نفتی که از روسیه خریداری کرد را با استفاده از یوان چین، پرداخت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نفت تخفیف‌دار روسیه به کاهش فشارهای اقتصادی در پاکستان  کمک می‌کند. ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی پاکستان به سختی هزینه یک ماه واردات کنترل شده را پوشش می‌دهد.

نخستین محموله نفت تخفیف‌دار روسیه تحت قراردادی که اوایل امسال بین اسلام آباد و مسکو منعقد شد، یکشنبه هفته جاری به کراچی رسید و در حال حاضر در بندر این شهر جنوبی تخلیه شده است.

مصدق مالک، وزیر نفت پاکستان، در تماس تلفنی رویترز، جزئیات تجاری این قرارداد از جمله قیمت یا تخفیفی که از روسیه دریافت کرده است را فاش نکرد اما گفت: این پرداخت به یوان چین انجام شده است.

وی گفت: این خرید که نخستین قرارداد دولت به دولت با روسیه بوده است، شامل ۱۰۰ هزار تن است که ۴۵ هزار تن آن در بندر کراچی لنگر انداخته و باقی محموله خریداری شده در راه است.

وزیر نفت پاکستان درباره گرید نفت خریداری شده، اظهار کرد: این نفت اورال است که یکی از سبک‌ترین گریدهای نفتی موجود است.

خرید پاکستان، مشتری جدیدی را به فهرست مشتریان روسیه که شامل هند و چین است، اضافه می‌کند.

وزارت خارجه چین در واکنش به سوال رویترز، گفت: این یک همکاری تجاری عادی بین پاکستان و روسیه و در محدوده حاکمیت آنهاست. چین از تسویه معاملات نفت به یوان، استقبال می‌کند.

با وجود این که پاکستان متحد دیرینه غرب و رقیب اصلی هند به شمار می‌رود که از نظر تاریخی به مسکو نزدیک‌تر بوده است، تحلیلگران می‌گویند قرارداد نفتی به منزله راه جدیدی برای پاکستان است که نیازهای مالی بالایی دارد.

اسلام آباد اوایل ماه میلادی جاری پروسه‌ای را برای گشایش تجارت تهاتری با روسیه، افغانستان و ایران اعلام کرد که نشان می‌دهد این کشور در تلاش برای استفاده از راه‌های دیگری برای خرید و فروش کالاها بدون استفاده از دلار آمریکاست.

بر اساس گزارش رویترز، واردات انرژی، عمده پرداخت خارجی پاکستان را تشکیل می‌دهد. طبق آمار شرکت تحلیل انرژی کپلر، اسلام آباد ۱۵۴ هزار بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۲ وارد کرد که مشابه میزان واردات سال ۲۰۲۱ بود. نفت مورد نیاز این کشور عمدتا توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی تامین شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->