برخورد کامیونت با درخت در بلوار مفتح مشهد حادثه آفرید استعفای۱۵۹۰ پرستار در سال ۱۴۰۲ کارگران معدن طبس به دلیل عدم آموزش نتوانستند از کیف نجات استفاده کنند درگیری اشرار مسلح با مرزبانان در راسک سیستان و بلوچستان| یک سرباز شهید شد (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) ترور ناجوانمردانه پلیس در خاش (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۴۰۵ در جاده گوارشک با دو مصدوم + فیلم و عکس(۸ مهر ۱۴۰۳) حکم اعدام متجاوز به عنف در همدان صادر شد (۸ مهر ۱۴۰۳) به‌کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌ونقل‌ هوایی کشور اعلام آمادگی ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای ارائه خدمات درمانی به مردم لبنان (۸ مهر ۱۴۰۳) تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور رمزگشایی ۳۱ فقره سرقت دوچرخه در مشهد کشف بیش از ۴۰ کیلو موادمخدر از یک خانه مسکونی در مشهد  وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: لزوم ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش‌آموزان سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟ پدیده گرد و غبار درهوای کلانشهر مشهد تا پایان امشب روند افزایش است شهروندان مشهد توصیه‌های خودمراقبتی دربرابر گردوغبار را رعایت کنند (۸ مهر ۱۴۰۳) فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است با اسفناج و خواص بی نظیرش آشنا شوید شیوع اختلال‌های روانی در زنان و مردان به ترتیب حدود ۲۵ و ۱۴ درصد است بارش باران و لغزندگی سطح معابر در جاده‌های احمدآباد و گناباد (۸ مهر ۱۴۰۳) شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی چیست؟ برای داشتن قلبی سالم چه‌کار باید کرد؟ تکمیل فرآیند اینترنتی تسویه حساب افراد دارای بیمه تکمیلیِ تامین اجتماعی
سرخط خبرها

ارزشیابی کیفی‌توصیفی بخشی جدایی‌ناپذیر از بهسازی برنامه درسی مدارس است

  • کد خبر: ۱۶۹۶۹۷
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
ارزشیابی کیفی‌توصیفی بخشی جدایی‌ناپذیر از بهسازی برنامه درسی مدارس است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ارزشیابی کیفی‌توصیفی در مدارس را بخش جدایی‌ناپذیر بهسازی برنامه درسی مدارس توصیف و اضافه کرد: در این ارزشیابی «همکاری» بر «رقابت استرس‌زا» ارجحیت دارد و این موضوع باید در کلاس‌های درس مد نظر قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی امروز، ۲۷ خرداد، در همایش توانمندسازی معلمان ابتدایی در مشهد اظهار کرد: توانمندسازی معلمان از اصلی‌ترین برنامه‌های در دست اقدام راهبران آموزشی سال تحصیلی در وزارتخانه است.

وی با اشاره به رویکرد‌های جدید آموزشی در بخش آموزش ابتدایی کشور افزود: رویکرد‌های نوین آموزشی پیشران‌های فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی است. همچنین تسلط بر روش‌های مدیریت کلاس موجب نظم‌بخشی به کلاس، یادگیری بهتر و پرورش مهارت‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان می‌شود.

طریفی حسینی افزود: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای با هم زیستن و یادگیری برای زیستن چهار اصل اساسی تعلیم و تربیت است که باید در قالب یک روش تدریس فعال آن را به دانش‌آموزان آموخت.

وی با تبیین اهداف بخش آموزش ابتدایی به بررسی رویکرد‌های جدید آموزشی اشاره کرده و گفت: رویکرد‌های جدید آموزشی با جامعه‌گرایی، آزادی عمل و تجربه همراه است. براساس این رویکرد مسیر حرکت از فردگرایی به سمت جامعه‌گرایی روشن می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ارزشیابی کیفی‌توصیفی در مدارس را بخش جدایی‌ناپذیر بهسازی برنامه درسی مدارس توصیف و اضافه کرد: در این ارزشیابی «همکاری» بر «رقابت استرس‌زا» ارجحیت دارد و این موضوع باید در کلاس‌های درس مد نظر قرار گیرد.

در این دوره ۱۶ ساعته ۹۳ معلم و مدرس از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گلستان در مشهد آموزش می‌بینند که به صورت شبکه‌ای و خوشه‌ای در قالب طرح شهید همت در تابستان برای همه معلمان دوره ابتدایی اجرا خواهد شد.

این طرح با هدف بسط و توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش، دانش تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای مدیران، ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برپا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->