حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ایران با پذیرش پناهجویان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است

  • کد خبر: ۱۷۰۲۸۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
ایران با پذیرش پناهجویان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است
رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: ایران طی چهار دهه گذشته با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهندگان جهان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است.

شهرآرانیوز؛ ما‌ها کاشور امروز، ۳۰ خرداد، در آیین گرامیداشت روز جهانی پناهنده که در ساختمان صبا صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز جمعیت پناهجویان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این مراسم برای نشان دادن همبستگی با میلیون‌ها افغانستانی و دیگر پناهجویان جهان برگزار می‌شود که به دلیل جنگ، خشونت و آزار و اذیت ناچار از ترک وطن شده‌اند.

کاشور تاکید کرد: ایران طی چهار دهه گذشته با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهندگان جهان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته و ما امروز از سخاوت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران که قلب خود را به روی مردم نیازمند باز نگاه داشتند، قدردانی می‌کنیم. ایران پس از ترکیه میزبان بزرگترین جمعیت پناهجویان در جهان است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد تاکید کرد: متاسفانه هر سال تعداد کسانی که مجبور به ترک وطن خود می‌شوند، رو به افزایش است. همه ما باید برای ایجاد امید برای پناهندگان در زمانی که به دور از خانه هستند، تلاش بیشتری کنیم.

او ادامه داد: طی چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهنده‌های جهان روحیه خوبی را به نمایش گذاشته است. ما از سخاوت مردم و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران که قلب خود را به روی مردم نیازمند باز نگاه داشتند قدردانی می‌کنیم.

۸۰۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

کاشور خاطرنشان کرد: متاسفانه همه ساله تعداد افرادی که مجبور به ترک موطن خود می‌شوند، افزایش می‌یابد و در نتیجه تعداد کشورهایی که درگیر جنگ و ناامنی شده‌اند نیز بیشتر شده است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد تصریح کرد: سازمان ملل متحد در همکاری با دولت ایران و دیگر سازمان‌های جامعه مدنی گام‌های مهمی در جهت انسجام پناهجویان برداشته است تا آنها را قادر بسازد که زندگی خود را از نو بسازند و از حمایت و خدمات درمانی و دیگر خدمات ضروری برای نیازمندان بهره‌مند گردند که می‌توان به ایجاد امکان تحصیل کودکان افغانستانی در سطوح ابتدایی و دبیرستان فارغ از نوع مدرک و شرایط اقامت آنها اشاره کرد. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار افغانستانی در سیستم آموزشی ایران ثبت نام کرده و دوشادوش کودکان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

او خاطرنشان کرد: ایران از جمله معدود کشورهایی است که مهاجران در آن از امکانات درمانی برابر با اتباع ایرانی برخوردار هستند، همه ما در مسئولیت خود در حمایت از افرادی که به دنبال امنیت هستند سهیم هستیم و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به بازتاب خدمات ارائه شده به پناهندگان در ایران و ظرفیت‌های موجود در پناهجویان به جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->