کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۹ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) + آموزش ۱۱۰ زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) + آموزش نسخه موبایل گوگل کروم ویژگی‌های جذابی دریافت می‌کند (۶ تیر ۱۴۰۳) آیا مصرف پنیر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد؟ + پاسخ محققان اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 کی عرضه می‌شود؟ گرما چطور بر مغز و رفتارهای شناختی ما تأثیر می‌گذارد؟ چرا برخی هرگز به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) فراگیری دانش سیاسی و توسعه‌یافتگی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر)
سرخط خبرها

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

  • کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟
از زمان ناپدیدشدن زیردریایی «تایتان» که برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک زیر آب رفته بود و بعد تأیید انفجار تراژیک آن درباره دلیل این اتفاق صحبت‌های زیادی شده است؛ یکی از قوی‌ترین دلایل را «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly، مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که قرار بود با زیردریایی تایتان سفر کند، می‌گوید از مدیرعامل OceanGate شنیده بود که مواد فیبر کربن بدنه این زیردریایی را با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ تهیه کرده؛ چون ظاهراً عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده بود.

وایسمان می‌گوید «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate، به او گفته بود که برای ساخت بدنه زیردریایی تایتان از فیبر کربن‌های بوئینگ استفاده کرده که عمر انباری آن‌ها به پایان رسیده بود. این اظهارات بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» است که در طول هفته گذشته درباره تجربه او با OceanGate منتشر شده.

او که از کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان نگران شده بود، می‌گوید از استاکتون راش دراین‌باره سؤال کرده بود. بااین‌حال، مدیرعامل OceanGate مدعی شده بود که به او گفته‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، ثبت شده است.

دلیل انفجار زیردریایی تایتان چه بود؟

آیا بوئینگ در ساخت زیردریایی تایتان همکاری کرده است؟

بوئینگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، خبرگزاری بیزنس اینسایدر می‌گوید قبلاً در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که این زیردریایی با همکاری بوئینگ طراحی و مهندسی شده؛ اما بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را هم رد کرده است.

وایسمان مدعی است که او قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کند، اما شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً بخت با او یار بود تا در این سفر فاجعه‌بار حاضر نشود و مانند این پنج گردشگر جان خود را از دست ندهد.

وایسمان می‌گوید در دیداری که با استاکتون راش داشته است، به نظرش رسیده که او تا حدی ازخودراضی بوده است. بااین‌حال، سردبیر تراول ویکلی باور دارد که راش مستحق این بود که چنین باوری نسبت به خود داشته باشد. از زمان انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های زیادی درباره طراحی این زیردریایی مطرح شده است و خیلی‌ها وقوع این فاجعه را متوجه همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه می‌دانند.

منیع: دیجیاتو به نقل از اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->