سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه

  • کد خبر: ۱۷۳۲۱۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲
دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه
در این روز‌های گرم تابستانی، هیچ پیشنهادی بهتر از یک اسموتی خنک و خوشمزه خانگی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، اسموتی یک نوشیدنی غلیظ و خامه‌ای خوش‌مزه حاصل ترکیب پوره میوه تازه، سبزیجات و آب‌میوه است که میتوان خیلی راحت آن را در خانه تهیه کرد.
در ادامه این مطلب دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه را برایتان آماده کرده‌ایم.

انواع اسموتی

اسموتی‌ها بسته به مواد اولیه در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند، اگرچه هم‌پوشانی زیادی بین‌شان وجود دارد:

اسموتی میوه: یک جرعه نوشیدنی غلیظ حاصل ترکیب چند میوه که با آب، آب‌میوه، شیر یا بستنی ترکیب شده

اسموتی سبز: نوشیدنی دل‌پذیر پر از سبزیجات تازه و خام با مقداری میوه صرفا برای مزه

اسموتی پروتئینی: آبِ میوه یا سبزیجات همراه با یک منبع پروتئین مثل ماست یونانی، پنیر یا پودر پروتئین

دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه

اسموتی توت‌فرنگی

بگذارید با یک اسموتی غیرلبنی شروع کنیم که برای رژیم غذایی گیاهخواری هم مناسب باشد. این نوشیدنی لذیذ از ترکیب ۱۰ دانه توت‌فرنگی، یک کاسه موز خردشده و مقداری آب‌پرتقال درست می‌شود و به‌عنوان بمب آنتی‌اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین بی ویتامین سی و فیبر، برای صبحانه معجزه می‌کند.

روش تهیه
دانه‌های توت فرنگی را با موز و آب پرتقال در مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس اسموتی را در یک لیوان نسبتا بزرگ سرو کنید. نیازی به افزودن شکر نیست.

اسموتی میکس بری

رنگ فریبنده این نوشیدنی به‌خاطر ترکیب میوه‌های تابستانه آلبالو، بلوبری، تمشک و شاه‌توت است. هرچیز دیگری که به این اسموتی اضافه کنید، مثل موز، آناناس یا توت‌فرنگی، اگرچه اشکال تغذیه‌ای ندارد، شما را از دستور اصلی این نوشیدنی خوش‌مزه دور می‌کند. نیم پیمانه شاه‌توت، تمشک، بلوبری، انگور قرمز و مقداری ماست همه چیزی است که برای درست‌کردنش نیاز دارید.


روش تهیه
بری‌ها (شاه‌توت، تمشک و بلوبری) را در فریزر بگذارید تا منجمد شوند. هم‌زمان انگور قرمز و ماست را در مخلوط‌کن بزنید تا کاملا یکدست شود. در آخر میوه‌های یخ‌زده و در صورت تمایل شکر یا عسل را به غذاساز اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه

اسموتی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی داروی سلامت قلب است، خواص بی‌شماری دارد و کودکان عاشقش هستند. از کنترل و تنظیم قند و فشارخون گرفته تا درمان انواع بیماری‌های پوستی، چاقی صورت و تأمین انرژی بدن، همه خواص خوب را با هم دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای خوردنش درست‌کردن یک اسموتی زمستانی است.


روش تهیه

همه مواد را همراه با یخ در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یکدست و پوره‌ای شوند. سپس در لیوان بریزید و نوش جان کنید. می‌توانید مقداری دانه چیا هم به این اسموتی اضافه کنید.

اسموتی سبزیجات

این اسموتی بهترین ترفند برای خوراندن سبزیجات به کودکان است. از سبزی‌های مناسب برای یک لیوان اسموتی می‌توان به اسفناج، کلم‌پیچ، کاهو، سبزی چغندر، هویج و کرفس اشاره کرد. این سبزیجات را با شیر بادام، شیر نارگیل، شیر برنج، شیر لبنی، شیر جو دوسر یا حتی آب مخلوط و نوش جان کنید.


روش تهیه
ابتدا شیر دل‌خواه را در غذاساز بریزید و بعد سبزیجات را اضافه کنید تا زیر تیغه‌های مخلوط‌کن گیر نکنند. میوه‌های یخ‌زده را روی سبزیجات بریزید و حسابی پوره کنید تا نرم و صاف شوند.

دستور تهیه ۶ اسموتی پرطرفدار و خوشمزه

اسموتی انبه و نارگیل

انبه سرشار از فیبر، پتاسیم، خواص آنتی‌اکسیدانی و عصاره‌های پلی‌فنل است، بدن را قلیایی می‌کند و برای خانم‌های باردار و کودکان نوپا بی‌نهایت فایده دارد. برای تهیه این اسموتی به یک لیوان شیر انبه، چهار قاشق غذاخوری شیر نارگیل، یک عدد موز، مقدار کمی تخمه کتان، تخمه آفتاب‌گردان و تخمه‌کدو، ۱۲۰ گرم تکه‌های انبه منجمد و مقداری پسته یا مغز فندق برای تزیین نیاز دارید.

روش تهیه
مواد را در مخلوط‌کن بریزید و حدودا یک دقیقه هم بزنید تا کاملا صاف و نرم شوند. یک لیوان نسبتا بزرگ مناسب اسموتی بردارید، مایع مخلوط‌کن را در آن بریزید و با تکه‌های فندق یا خلال پسته تزیین کنید.

اسموتی موز و شکلات

درمورد دسرها، پای شیرینی و نوشیدنی که وسط می‌آید، انتخاب اول و آخر خیلی‌ها شکلات است. شیرینی، کیک و حتی نوشیدنی شکلاتی. ترکیب موز و شکلات به‌عنوان اسموتی غوغا می‌کند. طعم بی‌نظیر این دو در قالب یک نوشیدنی خامه‌ای همان چیزی است که برای شروع یک روز جدید نیاز دارید.

روش تهیه
برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ابتدا شیر طعم‌دار را با ماست وانیلی، تکه موز‌های یخ‌زده و چیپس شکلاتی در غذاساز بریزید و حسابی هم بزنید. نوشدنی لذیذتان آماده سرو است.

منبع: بیتوته

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->