شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است
سرخط خبرها

عملیات انتقال دستگاه‌حفار تونل متروی مشهد پایان یافت

  • کد خبر: ۱۷۳۲۸۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
عملیات انتقال دستگاه‌حفار تونل متروی مشهد پایان یافت
به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تمامی قطعات ترافیکی و غیرترافیکی دستگاه حفار به امامت ۴۹ منتقل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با پایان عملیات انتقال قطعات فوق‌سنگین، سنگیــن و قــطعات ریز دستگاه حفاری تونل قطارشهری «تی‌بی‌ام»، در عمل مرحله جدید آماده‌سازی این دستگاه برای حفاری بخش غربی تونل خط ۳ مترو مشهد آغاز شده است.

با خاتمه عملیات حفاری بخش شرقی خط ۳ مترو مشهد در اسفندماه سال گذشته، شهرداری مشهد و پیمانکار پروژه ساخت قطارشهری برنامه‌ریزی برای دمونتاژ دستگاه حفار و انتقال این دستگاه به میدان امام علی (ع) را آغاز کردند و با پایان عملیات جداکردن قطعات دستگاه عظیم حفاری، عملیات انتقال قطعات فوق‌سنگین این دستگاه با اصلاح معابری که قرار بود این دستگاه از آن‌ها عبور داده شود، از اواسط خردادماه امسال آغاز شد، اما با تلاش مدیریت شهری و پیمانکار پروژه عملیات انتقال زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به پایان رسیده است و بنا به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تمامی قطعات این دستگاه به محل مونتاژ دستگاه یعنی امامت ۴۹ منتقل شده است.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا درباره عملیات انتقال دستگاه حفاری به میدان امام علی (ع) گفت: برخی از قطعات دستگاه حفاری، قطعاتی فوق‌سنگین از نظر وزنی و از نظر ارتفاعی هستند، از همین‌رو برای انتقال این قطعات باید تدابیر ترافیکی ویژه‌ای اندیشیده می‌شد. به همین منظور با اصلاح معابری که قرار بود قطعات دستگاه از آن معابر عبور داده شود، عملیات ویژه انتقال از ۲۰ خردادماه امسال با برنامه‌ریزی یک ماه برای انتقال تمام قطعات سنگین آغاز شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و عملکرد خوب شهرداری مشهد، مشاور پروژه و پیمانکار، عملیات جابه‌جایی دستگاه حفاری از شهرک ابوذر به میدان امام علی (ع) بدون هیچ مشکل، خسارت و آسیبی در روز ۱۵ تیرماه یعنی پنج‌روز زودتر از برنامه زمان‌بندی به پایان رسید و اکنون تمام قطعات این دستگاه در محل جدید خود مستقر شده است.

کیامرز درباره عملیات مونتاژ دستگاه حفاری نیز گفت: با توجه به پایان عملیات انتقال، اکنون عملیات زنگ‌زدایی از قطعات در حال انجام است و پس از اجرای عملیات رنگ‌آمیزی و به روزرسانی قطعات، عملیات مونتاژ نیز از ۱۵ مرداد ماه امسال آغاز می‌شود و امیدواریم این عملیات در بازه زمانی دو ماه به پایان برسد تا دستگاه حفار برای انجام عملیات حفاری بخش‌غربی تونل خط ۳ مترو از میدان امام علی (ع) تا انتهای امیریه آماده باشد.

وی تأکید کرد: در جریان عملیات انتقال قطعات دستگاه تی‌بی‌ام، ۲۰ قطعه ترافیکی سنگین و فوق‌سنگین جابه‌جا شد و همچنین ۶۰ بار قطعات غیرترافیکی متشکل از ۱۰ تا ۳۰ قطعه ریزتر نیز در این عملیات از انتهای شهرک ابوذر به میدان امام علی (ع) منتقل شده است.

اجرای عملیات ساخت فاز اول خط۳ قطار شهری مشهد طبق برنامه زمان‌بندی

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره آخرین وضعیت ساخت فاز اول خط ۳ مترو مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) نیز اظهار کرد: برای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی و تأکیدات مدیریت شهری، فاز نخست خط۳ مترو مشهد از ایستگاه میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با سرعت مناسبی در حال انجام بوده و عملیات عمرانی براساس برنامه زمان‌بندی پروژه است.
وی ادامه داد: در سه‌ماهه اول امسال بالغ بر ۳۱هزار مترمکعب بتن و بیش از ۱۰۰۰ تن میلگرد در ساخت ایستگاه‌ها و روسازی تونل استفاده شده که این حجم از بتن معادل بتن مصرفی برای احداث ساختمانی با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع است.

کیامرز با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی ساخت فاز اول خط ۳ مترو، از مهرماه برای ادامه این عملیات نیازمند منابع مالی بیشتری هستیم تا بتوانیم این بخش از خط را تا سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری کنیم، تصریح کرد: از همین‌رو امیدوار هستیم که در این زمینه برای تأمین مالی موردنیاز پروژه، شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد و دولت توجه ویژه‌ای روی این موضوع داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->