شرایط فروش ایران خودرو ویژه مادران اعلام شد + جدول (۱۱ مهر ۱۴۰۳) ۱۰ میلیون نفر در ۶ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کشور سکونت دارند ظرفیت قطار‌های مسافری برای امروز و فردا افزایش می‌یابد ترخیص کالا منوط به ثبت سفارش قبل از وصول خواهد شد اتباع، اهرم فشار بر بازار اجاره‌بهای ایران معافیت شرکت‌هایی با سود ١٠ هزار میلیارد تومانی از مالیات مسافران در پی لغو پروازها، چگونه پول بلیت خود را پس بگیرند؟ سامانه خودنویس سوادگری در معاملات مسکن را کاهش می‌دهد؟ ترخیص ۲۲ هزار خودرو وارداتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خبر مهم برای خریداران و فروشندگان طلا | شرایط جدید فروش طلا اعلام شد واکنش منفی بورس به وعده صادق ۲ | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۱ مهر ۱۴۰۳) همتی: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر دانه‌درشت‌ها باشد چگونه و از کجا لپ‌تاپ خوب و ارزان‌قیمت بخریم؟ بررسی قیمت موبایل‌های شیائومی از ۵ میلیون تا ۷۳ میلیون تومان (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۱ مهر ۱۴۰۳) | دست کوتاه مردم از طلای گرمی ۴ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی رشد کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) شوک موقت بازار ارز بعد از عملیات وعده صادق ۲ | کارشناسان اقتصادی: افزایش قیمت ارز موقت و زودگذر است واکنش بازار خودرو‌های داخلی به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل چه بود؟ (۱۱ مهر ۱۴۰۳) آیا قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ + ویدئو | حل مسئله ناترازی انرژی مستلزم گذشت زمان است بیش از ۴ میلیون کنتور هوشمند برق در کشور نصب شده است | ۲ درصد از مشترکان خیلی بدمصرف هستند قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال یک روز پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل چه تغییری کرد؟ (۱۱ مهر ۱۴۰۳) تورم چندباره در سال، افزایش دستمزد سالانه را در خود ذوب می‌کند اختلال یا نگرانی در تأمین و عرضه بنزین وجود ندارد شلوغ‌شدن پمپ‌بنزین‌ها عادی است | سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت: سوخت به اندازه کافی موجود است و نگرانی نداریم سقوط آزاد بیت‌کوین بعد از عملیات موشکی ایران | آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۱ مهر ۱۴۰۳) ۵۳ درصد ظرفیت سد‌ها خالی است
سرخط خبرها

تشدید نظارت بر تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۳۸۱۵
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
تشدید نظارت بر تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی
معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارتی ویژه مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی اجراء می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بخش علی بیاتی قله زو در این باره اظهار داشت: با عنایت به تصویب هیات محترم وزیران در خصوص تعیین و اعلام نرخ مصوب خدمات صدور گواهی معاینه فنی ماشینی (مکانیزه) خودرو‌ها و موتورسیگلت و لازم الاجراء بودن نرخ‌های تصویبی و در راستای صیانت از حقوق مصرف کندگان و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در افزایش نرخ خدمات معاینه فنی مواردی، چون الصاق نرخنامه و مجوز در محل مرکز، کنترل مبلغ دریافتی و تطبیق با تعرفه مصوب، عدم اخذ وجوه اجباری خارج از تعرفه تحت عناوین مختلف نظیر پرس کارت و... همچنین عدم ارجاع اجباری مراجعین جهت رفع نقص خودرو به تعمیرگاه‌های طرف قرار داد مرکز طرح نظارتی بر تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو در سراسر استان خراسان رضوی اجرا می‌شود و در صورت احراز هرگونه تخلف وفق قوانین و مقررات جاری برخورد موثر و بازدارنده با مراکز معاینه فنی خودرو صورت می‌پذیرد. 


 
معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان افزود: بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران نرخ آزمون‌های آلایندگی و ایمنی وسیله نقلیه در مراجعه نخست برای خودرو‌های سبک بنزینی و دوگانه سوز ۹۲ هزار تومان و برای خودرو‌های نیمه سنگین و سنگین گازوئیل‌ی و گاز سوز ۱۱۹ هزار تومان و موتورسیکلت بنزینی ۲۲ هزار تومان است. 
 
وی تصریح کرد: در خصوص هزینه مراجعه مجدد وسایل نقلیه که به علت نقص فنی پیش از ۱۵ روز، پس از رفع ایراد به مراکز مراجعه می‌کنند هزینه مراجعه مجدد برای هر بار مراجعه با توجه به تعداد آزمون‌های لازم برای کنترل وسیله نقلیه متفاوت است. در مراجعه مجدد و انجام دو آزمون هزینه آن برای خودرو‌های سبک ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خودرو‌های نیمه‌سنگین و سنگین ۲۲ هزار تومان و موتورسیکلت ۳ هزار و ۹۰۰ تومان است. در صورتی که تعداد این آزمون‌ها به سه یا بیشتر افزایش یابد مبلغ مراجعه مجدد برای خودرو‌های سبک ۳۰ هزار تومان، خودرو‌های نیمه‌سنگین وسنگین ۳۳ هزار تومان و موتورسیکلت ۶ هزار تومان احتساب می‌شود. 
 
بیاتی قله زو افزود: در ارتباط با خودرو‌های دوگانه‌سوز تعرفه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (به جز مخزن) برای خودرو‌های سبک دوگانه سوز و خودرو‌های نیمه سنگین و سنگین گازسوز ۲۴ هزار تومان و تعرفه بازرسی چشمی مخزن گاز طبیعی فشرده CNG (بدون باز کردن) به ازای هر مخزن برای خودرو‌های سبک دوگانه سوز و خودرو‌های نیمه سنگین و سنگین گازسوز ۲۸ هزار تومان می‌باشد. 
 
وی از همه ‌هم‌استانی‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گزارش کنند تا بازرسان و کارشناسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->