درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است

  • کد خبر: ۱۷۵۹۸۷
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انعقاد دوازده تفاهم‌نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

محمد مهدی کاظمی در این آیین، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ما با بیماری دانشگاه گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی، مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای زمینه رفع این مسئله را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با شناسایی استعداد و علایق دانش آموزان زمینه تقویت آن‌ها در دوره اول متوسطه فراهم می‌شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب، دانش آموز به سمت علاقه خود و نیاز‌های کشور راهنمایی می‌شود و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور است.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر است و پیشرفت کشور با نقش آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ ادامه داد: نکته قابل توجه این است که همیاری و همراهی سایر دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های دولتی و غیردلتی در این امر ضروری است.

کاظمی تاکید کرد: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است. تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی باید با مشارکت ذینفعان اصلی بازار کار یعنی کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف انجام شود.

وی بیان کرد: اگر دانش آموز بعد از خروج از آموزش و پرورش یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می‌شود.

معاون آموزش متوسطه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرفا یک سیاست نیست بلکه ضرورت است، زیرا با تحقق و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مسائل ازدواج، جوانی جمعیت، بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات، گفت: بیش از۴۰ هنرستان جوار کارخانجات در کشور در سال گذشته ایجاد شده و قطار توسعه آموزش‌های مهارتی تازه حرکت خود را آغاز کرده و نتایج مثبت آن به زودی مشاهده می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->