درگیری اشرار مسلح با مرزبانان در راسک سیستان و بلوچستان| یک سرباز شهید شد (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) ترور ناجوانمردانه پلیس در خاش (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۴۰۵ در جاده گوارشک با دو مصدوم + فیلم و عکس(۸ مهر ۱۴۰۳) حکم اعدام متجاوز به عنف در همدان صادر شد (۸ مهر ۱۴۰۳) به‌کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌ونقل‌ هوایی کشور اعلام آمادگی ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای ارائه خدمات درمانی به مردم لبنان (۸ مهر ۱۴۰۳) تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور رمزگشایی ۳۱ فقره سرقت دوچرخه در مشهد کشف بیش از ۴۰ کیلو موادمخدر از یک خانه مسکونی در مشهد  وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: لزوم ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش‌آموزان سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟ پدیده گرد و غبار درهوای کلانشهر مشهد تا پایان امشب روند افزایش است شهروندان مشهد توصیه‌های خودمراقبتی دربرابر گردوغبار را رعایت کنند (۸ مهر ۱۴۰۳) فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است با اسفناج و خواص بی نظیرش آشنا شوید شیوع اختلال‌های روانی در زنان و مردان به ترتیب حدود ۲۵ و ۱۴ درصد است بارش باران و لغزندگی سطح معابر در جاده‌های احمدآباد و گناباد (۸ مهر ۱۴۰۳) شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی چیست؟ برای داشتن قلبی سالم چه‌کار باید کرد؟ تکمیل فرآیند اینترنتی تسویه حساب افراد دارای بیمه تکمیلیِ تامین اجتماعی دستور رئیس‌جمهور برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور نخستین گروه زائران عمره به کشور بازگشتند (۸ مهر ۱۴۰۳) راز قتل هولناک مرد جوان توسط همسرش در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت

  • کد خبر: ۱۷۶۰۱۱
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
سن ورود به دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود امانی طهرانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: آیین‌نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب این شورا رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان است.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال ۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و... از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش وپرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیرگروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و... از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

قابل ذکر است؛ اعلام ۲۲ سال به عنوان حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در شرایطی است که پیش از این و در سال ۹۹، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب کرده بود تا حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال باشد و این موضوع به داوطلبان اطلاع‌رسانی شده بود، اما هم‌اکنون با تغییر دولت و وزرا، مصوبات قبلی بایگانی شده و مجدد سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->