OpenAI قصد دارد ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته بسازد فلز طلا چطور در پوسته زمین شکل می‌گیرد؟ | تحقیقی جدید پاسخ می‌دهد فضانوردان ناسا از ایستگاه فضایی بین‌المللی سال نو میلادی را تبریک گفتند + فیلم محققان اسکاتلندی: افزایش بیماری‌های روانی ارتباطی مسقیم با آلودگی هوا دارند ۱۰ دنیای رنگی برای ۷ تا ۱۸ ساله‌ها در گوگل، اسکویید گیم بازی کنید! + آموزش هم‌افزایی در راستای تحقق ۵۵هزار اتصال فیبر نوری در خراسان رضوی فضاپیمای ناسا رکورد نزدیک‌شدن به خورشید را شکست! افغانستان و ایران تفاهم‌نامه اتصال شبکه‌های اینترنت امضا کردند ۵۰۰۰ پهپاد، به مناسبت کریسمس، رکورد طولانی‌ترین نمایش پهپاد‌ها را شکستند + فیلم ویدئو | پشتک‌زدن ربات انسان‌نمای «بوستون داینامیکس» با لباس بابانوئل رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی رسماً آغاز شد (۵ دی ۱۴۰۳) تشخیص دیابت با هوش مصنوعی در بیمارستان‌های انگلیس زمان رفع فیلتر واتس‌آپ و گوگل پلی مشخص شد ویدئو | آنباکس کیبورد Wind X98 با طراحی جذاب و صدایی دلنشین ویدئو | توضیحات ستارهاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری از مسیر رفع فیلتر گوگل‌پلی و واتس‌اپ ویدئو | طریقه کار رباتی که به افراد فلج توانایی راه رفتن می‌دهد! برنامه شورای عالی فضای مجازی بعد از رفع فیلتر واتساپ و گوگل پلی چیست؟ اولین واکنش وزیر ارتباطات بعد از رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی + عکس فوری: واتساپ و گوگل‌پلی رفع فیلتر شد! (۴ دی ۱۴۰۳) + جزئیات آخرین خبر‌ها از رفع فیلتر تلگرام و واتساپ و گوگل پلی (۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید

  • کد خبر: ۱۷۶۲۵۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید
به دنبال فعال شدن قابلیت تماس تصویری برروی برخی از مدل‌های گوشی موبایل، لازم است این سرویس حتما برای هر دو تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف هم از سرویس ViLTE پشتیبانی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، چند سال پیش موضوع برقراری تماس تصویری از طریق سیم کارت تلفن همراه یک اپراتور تلفن همراه مطرح شد؛ درنهایت پس از گذشت مدتی به دلیل برخی از مخالفت‌های پیش آمده، این طرح در شرایطی متوقف شد که پس آن هر بار اعلام می‌شد به زودی مشکل این سرویس حل می‌شود، اما به دنبال متوقف ماندن این طرح برای چندین سال، مردم جهت دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های موجود که از این امکان برخوردار بودند مراجعه می‌کردند.

در آن زمان بر بحث لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تأکید شد که در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی درباره نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتوری هم که این امکان را فراهم کرده بود مدعی شد که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم کارت این اپراتور (رایتل) فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند. علاوه بر این حتی امکانی وجود داشت که فرد در مکالمات تصویری، تصویر خود را حذف کرده و تصویری جایگزین و یا حتی یک فایل ویدئویی به جای آن قرار دهد.

اپراتور سوم تلفن همراه که در آن دوره تنها ارائه کننده خدمات نسل سوم ارتباطی در کشور بود، پیوست فرهنگی خود را آماده و آن را برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد. این سازمان نیز پس از مدتی کار بر روی پیوست طراحی شده در نهایت آن را برای بررسی‌های بیشتر و تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد، اما با این وجود با گذشت ماه‌های متوالی هر بار در این زمینه تنها به ذکر این نکته بسنده شده که با تصویب پیوست مذکور در آینده شاهد اتصال مجدد این سرویس خواهیم بود.

در نهایت با همه، اما و اگر‌های مطرح شده این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد تا اینکه سال گذشته خبر‌های جدیدی در این زمینه توسط مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از آن مشخص شد که به صورت آزمایشی این سرویس در یکی دیگر از اپراتور‌های تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی و با تولید کنندگان گوشی هم رایزنی شده است.

وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی این سرویس اعلام کرد که این کار نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هست و بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند.

حال با گذشت چندماه به نظر می‌رسد این قابلیت برای برخی از مدل‌های گوشی هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال شده است و اپراتور مذکور (همراه اول) چندی پیش پیام‌هایی مبنی بر راه اندازی این سرویس به برخی مشترکان ارسال کرد.

طبق اعلام این اپراتور تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران جهت استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https://mci.ir/volte-vilte و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# انجام می‌شود. 

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیم‌کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->