روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان؛ فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست

  • کد خبر: ۱۷۷۶۸۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین قناعتی در حاشیه آئین افتتاح همراه‌سرای پناه در قالب شصت و ششمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: قطعا کار خیر کاری پسندیده است، اما تعیین اولویت‌ها با توجه به نیاز شهروندان می‌تواند اثرگذاری اقدامات خیر را متفاوت کند. قطعا کارشناسان هر حوزه می‌توانند مسیر انجام اقدام خیر را مشخص کنند. ۶۰ درصد مراجعات بیمارستان امام خمینی (ره) از شهرستان‌هاست و معمولا همراه هر بیمار همراهانی وجود دارند که با توجه به افزایش هزینه‌ها این افراد در اطراف بیمارستان‌ها چادر می‌زنند که قطعا ساخت مجموعه‌هایی همچون همراه‌سرای پناه می‌تواند مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

وی افزود: امیدواریم مجموعه دیگری نیز در شمال بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان یک همراه‌سرا با ظرفیت ۵۰۰ نفر آغاز شود تا بتواند مشکلات همراهان بیماران منطقه را برطرف کند. امیدواریم در این مسیر با توجه به قول مساعد ارتش برای در اختیار قرار دادن این زمین هر چه زودتر روند ساخت این همراه‌سرا آغاز شود. قطعا اقدامات خیری از این دست می‌تواند معضل بسیار زیادی را در محدوده حل و فصل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در انتقاد از تعرفه گذاری‌های پزشکی و همچنین تخلفات برخی پزشکان در اخذ برخی مبالغ خارج از تعرفه گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند. مثلا پزشکی برای جراحی قلب درخواست اخذ ۳۰۰۰ یورو را می‌کند که این یک تخلف است و از سوی دیگر با این تخلف برخورد مناسب نیز نمی‌شود.

وی ادامه داد: بروز چنین تخلفاتی در کشور‌های دیگر موجب برخورد شدید با پزشک می‌شود. من از رسانه‌ها و دستگاه نظارتی و دستگاه قضا می‌خواهم که راه ظلم بارز به مردم بسته شود. دولت در تعرفه گذاری‌ها تجدید نظر کند تا جلوی این فساد گرفته شود. برخی از آب گل آلود سوء استفاده می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود. متاسفانه نظام‌های نظارتی علی رغم تلاش‌های بسیار نتوانستند نظارت کافی را اعمال کنند و همین موضوع باعث شده برخی دست به تخلف بزنند و برخورد مناسب هم با آن‌ها انجام نشود؛ لذا دستگاه قضا و انجمن‌های پزشکی باید به این موضوع ورود پیدا کنند و یک بار برای همیشه این معضل بزرگ را در جامعه حل کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->