خبر خوش وزیر کار به بازنشستگان: اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأمین شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵
سرخط خبرها

خصوصی‌سازی بلای جان راه آهن شد

  • کد خبر: ۱۷۸۲۳۲
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
خصوصی‌سازی بلای جان راه آهن شد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که در خصوصی‌سازی، افراد یا سازمان‌ها باید علاوه بر این‌که صلاحیت داشته باشند بایستی به حوزه (مثلا ریلی) علاقه‌مند باشند، اضافه کرد:‌راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمان‌ها فرش قرمز پهن خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت قطار‌های حومه‌ای و مطالبات ادعایی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از راه آهن، اظهار کرد: شرکت رجا حدود ۱۳ سال قبل خصوصی‌سازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است.

وی با تاکید بر این‌که موافق واگذاری شرکت‌ها در قالب خصوصی‌سازی هستم، اما به اهل آن، ادامه داد: واگذاری به نااهل شرکت‌ها را به فنا می‌دهد. ما موافق خصوصی‌سازی درست هستیم.

وی با یادآوری این‌که در فرآیند خصوصی‌سازی دو اتفاق ناگوار افتاد، گفت: یکی اختصاصی‌سازی بود و دیگری خصولتی‌سازی. در اختصاصی‌سازی فردی که یکی از مدیران راه‌آهن بوده زمانی که رفت بدون پرداخت یک ریال ۱۰۰۰ واگن را به اسم خصوصی‌سازی با خودش برد!

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که در خصوصی‌سازی، افراد یا سازمان‌ها باید علاوه بر این‌که صلاحیت داشته باشند بایستی به حوزه (مثلا ریلی) علاقه‌مند باشند، اضافه کرد:‌راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمان‌ها فرش قرمز پهن خواهد کرد.

صالحی با اشاره به این‌که از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقه‌ای به برداشتن شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، تصریح کرد: بنده در دولت کنونی بار‌ها با وزیر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام کرده‌ام اگر رجا را می‌خواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمی‌خواهید به آنکه آنرا می‌خواهد واگذارش کنید.

وی با بیان این‌که حدود ۵۰ درصد قطار‌های مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای آن‌ها اولویت صدم هم نیست، اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است.

وی با یادآوری این‌که خصوصی‌سازی تراورس ۷۰۰۰ نفر را به خاک سیاه نشاند، اظهار کرد: خصوصی‌سازی‌ها بلای جان راه‌آهن شده است.

وی همچنین با اعلام این‌که شرکت ریلی رجا ۷ سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده از بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این شرکت به راه‌آهن خبر داد و گفت: علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیو‌ها را هم نمی‌دهد. از وزارت کار خواهش می‌کنیم به این معضل رسیدگی کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->