آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی

  • کد خبر: ۱۸۰۷۶۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد که قرار بود پیش از هفته دولت پارسال نهایی شود، با یک سال تأخیر پایان یافت.
فاطمه رافع
خبرنگار فاطمه رافع

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بیشتر مطالعات مربوط به ساخت شهر فرودگاهی مشهد مانند سنجش سرعت و جهش وزش باد اکنون پایان یافته است و منتظر توافق کلی برای مکان مشخص شده هستیم.» این خبر را استاندار خراسان‌رضوی دیروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه رسانه استان اعلام کرده است. مطالعاتی که یعقوبعلی نظری اکنون از نهایی شدن آن سخن گفته است، قرار بود پیش از هفته دولت پارسال، یعنی پیش از شهریور‌ماه ۱۴۰۱ نهایی شود؛ وعده‌ای که اگرچه تحقق آن به هفته دولت پارسال نرسید، گویا سرانجام به سرانجام رسیده است.

اردیبهشت‌ماه پارسال بود که حمیدرضا سیدی، سرپرست وقت شرکت فرودگاه‌های کشور، در نشستی میهمان استاندار خراسان‌رضوی بود. سیدی آنجا گفته بود که برای ساخت شهر فرودگاهی مشهد موقعیت مکان‌های اعلام‌شده در حال امکان‌سنجی است و پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکرات برای سرمایه‌گذاری و شروع پروژه خواهیم شد. در همان نشست هم مقرر شد گزارش نهایی امکان‌سنجی این پروژه پیش از هفته دولت آماده و از سوی مشاور طرح ارائه شود.

پیشینه زمزمه‌ها برای ساخت یک فرودگاه جدید در مشهد به اوایل دهه‌۹۰ شمسی بازمی‌گردد؛ طرحی‌که اگرچه حوالی سال‌۹۴ با پیشنهاد ساخت یک باند مورب روی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به حاشیه رفت، از سال‌۹۸ زمزمه‌ها درباره آن، بار دیگر قوت گرفت و کار تا آنجا پیش رفت که پروژه شهر فرودگاهی مشهد در سفر فروردین‌ماه پارسال هیئت‌دولت به این شهر، در فهرست مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نظری دیروز در جلسه قرارگاه رسانه خراسان‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: ساخت شهر فرودگاهی، قطار سریع‌السیر مشهد-‌تهران و آزادراه حرم‌تا‌حرم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود.

مسئله هواشناسی

تازه‌ترین وضعیت مطالعات شهر فرودگاهی را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی پرسیدیم.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با بیان اینکه مطالعات جانمایی شهر فرودگاهی تمام شده است، اظهار کرد: این پروژه مسئله‌ای در حوزه هواشناسی دارد، زیرا جهت باد مهم‌ترین مؤلفه محیطی تعیین مکان فرودگاه و جهت باند است.

او ادامه داد: در موقعیت مدنظر از گذشته ایستگاه هواشناسی مستقر نبود. با تشخیص شرکت فرودگاه‌ها مقرر شد ایستگاه هواشناسی در این مکان مستقر شود که حدود دو ماهی است که این ایستگاه مستقر شده است.

از خدایی درباره موقعیت مکانی نهایی شهر فرودگاهی بر‌اساس مطالعات انجام‌شده نیز پرسیدیم که البته او پاسخگویی در‌این‌باره را به زمان دیگری موکول کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی که پیش‌تر، مساحت پیش‌بینی‌شده برای شهر فرودگاهی مشهد را حدود ۵ هزار هکتار اعلام کرده بود، درباره تأمین مالی پروژه نیز بیان کرد: منابع مالی این پروژه از طریق سرمایه‌‎گذاری تأمین خواهد شد.

خدایی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از رایزنی با سرمایه‌گذاران چینی و سرمایه‌گذارانی از دیگر کشور‌ها برای تأمین مالی شهر فرودگاهی مشهد خبر داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->