حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی

  • کد خبر: ۱۸۰۷۶۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد که قرار بود پیش از هفته دولت پارسال نهایی شود، با یک سال تأخیر پایان یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بیشتر مطالعات مربوط به ساخت شهر فرودگاهی مشهد مانند سنجش سرعت و جهش وزش باد اکنون پایان یافته است و منتظر توافق کلی برای مکان مشخص شده هستیم.» این خبر را استاندار خراسان‌رضوی دیروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه رسانه استان اعلام کرده است. مطالعاتی که یعقوبعلی نظری اکنون از نهایی شدن آن سخن گفته است، قرار بود پیش از هفته دولت پارسال، یعنی پیش از شهریور‌ماه ۱۴۰۱ نهایی شود؛ وعده‌ای که اگرچه تحقق آن به هفته دولت پارسال نرسید، گویا سرانجام به سرانجام رسیده است.

اردیبهشت‌ماه پارسال بود که حمیدرضا سیدی، سرپرست وقت شرکت فرودگاه‌های کشور، در نشستی میهمان استاندار خراسان‌رضوی بود. سیدی آنجا گفته بود که برای ساخت شهر فرودگاهی مشهد موقعیت مکان‌های اعلام‌شده در حال امکان‌سنجی است و پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکرات برای سرمایه‌گذاری و شروع پروژه خواهیم شد. در همان نشست هم مقرر شد گزارش نهایی امکان‌سنجی این پروژه پیش از هفته دولت آماده و از سوی مشاور طرح ارائه شود.

پیشینه زمزمه‌ها برای ساخت یک فرودگاه جدید در مشهد به اوایل دهه‌۹۰ شمسی بازمی‌گردد؛ طرحی‌که اگرچه حوالی سال‌۹۴ با پیشنهاد ساخت یک باند مورب روی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به حاشیه رفت، از سال‌۹۸ زمزمه‌ها درباره آن، بار دیگر قوت گرفت و کار تا آنجا پیش رفت که پروژه شهر فرودگاهی مشهد در سفر فروردین‌ماه پارسال هیئت‌دولت به این شهر، در فهرست مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نظری دیروز در جلسه قرارگاه رسانه خراسان‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: ساخت شهر فرودگاهی، قطار سریع‌السیر مشهد-‌تهران و آزادراه حرم‌تا‌حرم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود.

مسئله هواشناسی

تازه‌ترین وضعیت مطالعات شهر فرودگاهی را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی پرسیدیم.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با بیان اینکه مطالعات جانمایی شهر فرودگاهی تمام شده است، اظهار کرد: این پروژه مسئله‌ای در حوزه هواشناسی دارد، زیرا جهت باد مهم‌ترین مؤلفه محیطی تعیین مکان فرودگاه و جهت باند است.

او ادامه داد: در موقعیت مدنظر از گذشته ایستگاه هواشناسی مستقر نبود. با تشخیص شرکت فرودگاه‌ها مقرر شد ایستگاه هواشناسی در این مکان مستقر شود که حدود دو ماهی است که این ایستگاه مستقر شده است.

از خدایی درباره موقعیت مکانی نهایی شهر فرودگاهی بر‌اساس مطالعات انجام‌شده نیز پرسیدیم که البته او پاسخگویی در‌این‌باره را به زمان دیگری موکول کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی که پیش‌تر، مساحت پیش‌بینی‌شده برای شهر فرودگاهی مشهد را حدود ۵ هزار هکتار اعلام کرده بود، درباره تأمین مالی پروژه نیز بیان کرد: منابع مالی این پروژه از طریق سرمایه‌‎گذاری تأمین خواهد شد.

خدایی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از رایزنی با سرمایه‌گذاران چینی و سرمایه‌گذارانی از دیگر کشور‌ها برای تأمین مالی شهر فرودگاهی مشهد خبر داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->