روایتی درباره پیکر نادرشاه افشار که چند‌بار دفن شد | قصه نادرِ جنازه «نادر» ایستگاه شهید فکوری خط ۲ مترو مشهد، اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد رونمایی از قدیمی‌ترین ظرف سفالی خراسان رضوی هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها
سرخط خبرها

خانه‌های سرراهی

  • کد خبر: ۱۸۰۸۱
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
خانه‌های سرراهی
گله مالکان انتهای بولوار فاطمیه که به دلیل قرار داشتن خانه هایشان در سر راه اصلی، آسیب می‌بینند
تکتم جاوید - «حدود ۲۷ سال است ساکن این محله هستیم. همان سال‌های اول پدرم می‌دید خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان که انتهای بولوار‌فاطمیه قرار دارد، برخورد می‌کنند و با استفاده از چند بلوکه سیمانی مانع ایجاد کرد. اما این موانع هم خیلی دردسرسازند و بیشتر نقش سرعت کاه و ضربه گیر را برای خودرو‌ها ایفا می‌کنند. در واقع با وجود این موانع هم آسایش نداریم و مدام نگران برخورد خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان هستیم.»
خانه‌های سرراهی شاید بهترین عنوان برای ۲ ملکی باشند که در انتهای بولوار فاطمیه جا خوش کرده اند، در واقع در انتهای بولوار با اینکه دوربرگردانی وجود دارد، اما به دلیل ۲ راه فرعی منحرف شده به اطراف این ۲ خانه، رانندگان دچار سرگردانی می‌شوند و در صورتی که سرعت بیشتری داشته باشند، احتمالا با این خانه‌ها برخورد می‌کنند. این خانه‌ها در اصل باید از سوی شهرداری خریداری شود و راه اصلی ادامه پیدا کند، اما سرراه اصلی واقع شده‌اند. صاحبان هر ۲ خانه با گذاشتن مانع و بلوک سیمانی و ایجاد یک سری علائم هشداردهنده سعی کرده اند رانندگان را از وضعیت انتهای بولوار آگاه کنند، اما هیچ یک از این اقدامات کمکی به دید رانندگان نمی‌کند و مالکان معتقدند شهرداری باید برای این مشکل کاری کند.
پسر جوان خانواده محقق که سال هاست به همراه خانواده اش در این خانه زندگی می‌کند و به گفته خودش بار‌ها به شهرداری منطقه سر زده تا تکلیف خانه سرراهی شان مشخص شود می‌گوید: پیگیری هایمان تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. خودرو‌های زیادی در این چندسال به بلوک جلوی خانه برخورد کرده اند یا وارد خانه خودمان و همسایه شده اند. راننده‌ها پس از ضرب دیدن خوردویشان از وجود این بلوکه ‎‌ها شاکی می‌شوند و به ما اعتراض می‌کنند، اما نمی‌دانند که زندگی در مکانی که هر لحظه خطر تصادف وجود دارد، چقدر برای ما مشکل است.»
او ادامه می‌دهد: شهرداری به ما مجوز ساخت و ساز بنا هم نمی‌دهد. رفتم درخواست کردم یا مجوز ساخت بدهید که این خانه سی ساله را نوسازی کنیم یا ملک را بگیرید و جای دیگری به ما معوض بدهید. درخواست دیگرمان این بود که اگر قرار نیست خانه‌ها را بخرند دست کم یک میدان کوچک اینجا ایجاد کنند که جلوی برخورد خودرو‌ها با خانه‌ها را بگیرد. این شهروند از اینکه درخواست هایشان به نتیجه نرسیده ناراضی است و هنوز منتظر است که تغییری در شکل خیابان ایجاد شود.

نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند
منزل دیگری که در انتهای همین بن بست قرار دارد متعلق به خانواده جمشیدی است که از ۵ سال پیش در این خانه ساکن هستند. درباره وضعیت خیابان و مشکلات آن که می‌پرسم یاد خودرویی می‌افتد که نزدیک بود چندنفر را به کشتن بدهد. می‌گوید: مدتی پیش حدود ساعت ۴ بعدازظهر پشت در حیاط، در حال قربانی کردن گوسفند بودیم و خودرو خودمان هم جلوی در خانه پارک بود. به محض اینکه از پشت در دور شدیم، ناگهان یک خودرو به ماشین خودمان زد و ۲ خودرو وارد حیاط شدند. ما از راننده شکایت کردیم و خسارت در حیاط و ماشین را گرفتیم، اما خطر بزرگی از بیخ گوشمان گذشت. نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند.
جمشیدی ادامه می‌دهد: شنیده بودم که قبل از ما هم یک کامیون وارد حیاط شده است. یعنی با وضعیت این بولوار، جای این خانه‌ها مناسب نیست، ولی نمی‌دانم چرا شهرداری این خیابان را باز نمی‌کند. اگر خانه‌ها برداشته شوند انتهای آن به رسالت ۳۲ می‌رسد، ولی همچنان بلاتکلیف هستیم.

هیچ طرحی برای حل مشکل بن بست نداریم
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ درباره وضعیت انتهای بولوار فاطمیه می‌گوید: فعلا برای این محدوده طرحی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم تغییری بدهیم.
به گفته حسین نورانی تصمیم گیری درباره بازگشایی بن بست به دلیل مسائل ترافیکی، ایجاد دوربرگردان، اصلاح هندسی و موارد این چنینی در حوزه مسئولیت سازمان ترافیک و راهنمایی رانندگی است که کمیته مشترکی باهم دارند و وضعیت هر نقطه از شهر را بررسی می‌کنند که برای این نقطه هیچ برنامه‌ای ندارند.
او ادامه می‌دهد: بااین حال شهروندان می‌توانند به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند تا وضعیت را برای آن‌ها تشریح کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->