علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای مهمانی از زائران در شهر مشهد خواهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم
سرخط خبرها

خانه‌های سرراهی

  • کد خبر: ۱۸۰۸۱
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
خانه‌های سرراهی
گله مالکان انتهای بولوار فاطمیه که به دلیل قرار داشتن خانه هایشان در سر راه اصلی، آسیب می‌بینند
تکتم جاوید - «حدود ۲۷ سال است ساکن این محله هستیم. همان سال‌های اول پدرم می‌دید خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان که انتهای بولوار‌فاطمیه قرار دارد، برخورد می‌کنند و با استفاده از چند بلوکه سیمانی مانع ایجاد کرد. اما این موانع هم خیلی دردسرسازند و بیشتر نقش سرعت کاه و ضربه گیر را برای خودرو‌ها ایفا می‌کنند. در واقع با وجود این موانع هم آسایش نداریم و مدام نگران برخورد خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان هستیم.»
خانه‌های سرراهی شاید بهترین عنوان برای ۲ ملکی باشند که در انتهای بولوار فاطمیه جا خوش کرده اند، در واقع در انتهای بولوار با اینکه دوربرگردانی وجود دارد، اما به دلیل ۲ راه فرعی منحرف شده به اطراف این ۲ خانه، رانندگان دچار سرگردانی می‌شوند و در صورتی که سرعت بیشتری داشته باشند، احتمالا با این خانه‌ها برخورد می‌کنند. این خانه‌ها در اصل باید از سوی شهرداری خریداری شود و راه اصلی ادامه پیدا کند، اما سرراه اصلی واقع شده‌اند. صاحبان هر ۲ خانه با گذاشتن مانع و بلوک سیمانی و ایجاد یک سری علائم هشداردهنده سعی کرده اند رانندگان را از وضعیت انتهای بولوار آگاه کنند، اما هیچ یک از این اقدامات کمکی به دید رانندگان نمی‌کند و مالکان معتقدند شهرداری باید برای این مشکل کاری کند.
پسر جوان خانواده محقق که سال هاست به همراه خانواده اش در این خانه زندگی می‌کند و به گفته خودش بار‌ها به شهرداری منطقه سر زده تا تکلیف خانه سرراهی شان مشخص شود می‌گوید: پیگیری هایمان تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. خودرو‌های زیادی در این چندسال به بلوک جلوی خانه برخورد کرده اند یا وارد خانه خودمان و همسایه شده اند. راننده‌ها پس از ضرب دیدن خوردویشان از وجود این بلوکه ‎‌ها شاکی می‌شوند و به ما اعتراض می‌کنند، اما نمی‌دانند که زندگی در مکانی که هر لحظه خطر تصادف وجود دارد، چقدر برای ما مشکل است.»
او ادامه می‌دهد: شهرداری به ما مجوز ساخت و ساز بنا هم نمی‌دهد. رفتم درخواست کردم یا مجوز ساخت بدهید که این خانه سی ساله را نوسازی کنیم یا ملک را بگیرید و جای دیگری به ما معوض بدهید. درخواست دیگرمان این بود که اگر قرار نیست خانه‌ها را بخرند دست کم یک میدان کوچک اینجا ایجاد کنند که جلوی برخورد خودرو‌ها با خانه‌ها را بگیرد. این شهروند از اینکه درخواست هایشان به نتیجه نرسیده ناراضی است و هنوز منتظر است که تغییری در شکل خیابان ایجاد شود.

نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند
منزل دیگری که در انتهای همین بن بست قرار دارد متعلق به خانواده جمشیدی است که از ۵ سال پیش در این خانه ساکن هستند. درباره وضعیت خیابان و مشکلات آن که می‌پرسم یاد خودرویی می‌افتد که نزدیک بود چندنفر را به کشتن بدهد. می‌گوید: مدتی پیش حدود ساعت ۴ بعدازظهر پشت در حیاط، در حال قربانی کردن گوسفند بودیم و خودرو خودمان هم جلوی در خانه پارک بود. به محض اینکه از پشت در دور شدیم، ناگهان یک خودرو به ماشین خودمان زد و ۲ خودرو وارد حیاط شدند. ما از راننده شکایت کردیم و خسارت در حیاط و ماشین را گرفتیم، اما خطر بزرگی از بیخ گوشمان گذشت. نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند.
جمشیدی ادامه می‌دهد: شنیده بودم که قبل از ما هم یک کامیون وارد حیاط شده است. یعنی با وضعیت این بولوار، جای این خانه‌ها مناسب نیست، ولی نمی‌دانم چرا شهرداری این خیابان را باز نمی‌کند. اگر خانه‌ها برداشته شوند انتهای آن به رسالت ۳۲ می‌رسد، ولی همچنان بلاتکلیف هستیم.

هیچ طرحی برای حل مشکل بن بست نداریم
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ درباره وضعیت انتهای بولوار فاطمیه می‌گوید: فعلا برای این محدوده طرحی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم تغییری بدهیم.
به گفته حسین نورانی تصمیم گیری درباره بازگشایی بن بست به دلیل مسائل ترافیکی، ایجاد دوربرگردان، اصلاح هندسی و موارد این چنینی در حوزه مسئولیت سازمان ترافیک و راهنمایی رانندگی است که کمیته مشترکی باهم دارند و وضعیت هر نقطه از شهر را بررسی می‌کنند که برای این نقطه هیچ برنامه‌ای ندارند.
او ادامه می‌دهد: بااین حال شهروندان می‌توانند به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند تا وضعیت را برای آن‌ها تشریح کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->