دیدار کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس‌جمهور دستور ویژه وزیر کشور در پی ترور‌های امروز در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آیا علیرضا زاکانی، شهردار تهران ممنوع الخروج شده است؟ تسلیت مجلس درپی درگذشت تعدادی از اهالی جیرفت بر اثر جاری‌شدن سیلاب دبیر شورای عالی امنیت ملی: پیروزی بدون تردید با جبهه مقاومت است + فیلم رئیس جمهور از وزیر کشور درباره وقوع سیلاب در جیرفت پیگیری کرد عیادت فرمانده کل سپاه پاسداران از مجروحین حوادث اخیر لبنان در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به خودروی انتظامی در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزیر علوم: دانشگاهیان باید به خاطر نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشری رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار بدهند + فیلم آمادگی ایران برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی هر کشور با موضوع حکمرانی دیجیتال تیراندازی اشرار مسلح به مأموران انتظامی در خاش | ۲ پلیس به شهادت رسیدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + فیلم درباره کامالا هریس که برای جنایات اسرائیل آغوش باز کرده است | شریک جرم صهیونیست‌ها پزشکیان در همایش ملی نخبگان: ماندن و حل مشکلات، یک هنر است اژه‌ای: انتقام جنایت‌ها از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود + فیلم وزیر کشور: ظرفیت پذیرش اتباع خارجی غیرمجاز را نداریم + فیلم قالیباف: ارز نباید چندنرخی باشد برگزاری نخستین رزمایش مشترک زمینی بین ارتش‌های ایران و عمان دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه و نماینده حزب‌الله در تهران (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + فیلم جلسه صحن علنی مجلس با ارائه گزارش وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی آغاز شد شهید نصر معاون اول رئیس جمهور عازم ارمنستان شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محمدحسین ولایتی، عکاس ایرانی وارد سفارت ایران در کابل شد

  • کد خبر: ۱۸۰۹۸۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
محمدحسین ولایتی، عکاس ایرانی وارد سفارت ایران در کابل شد
«محمدحسین ولایتی» عکاس خبرگزاری تسنیم، شب گذشته وارد سفارت ایران در کابل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری تسنیم نوشته است که «محمدحسین ولایتی» عکاس این خبرگزاری شب گذشته وارد سفارت ایران در کابل شده است.

تسنیم در ادامه تاکید کرد: «طالبان شب گذشته محمدحسین ولایتی عکاس خبرگزاری تسنیم را تحویل سفارت ایران در کابل داده است.»

این خبرگزاری می‌گوید که بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان نیز این خبر را تائید کرده است.

این درحالی است که شب گذشته وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و کنسولی برای بازگرداندن عکاس خبرگزاری تسنیم آقای محمدحسین ولایتی جریان دارد. امیدوارم ایشان در ساعات آینده تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شود.»

هفته گذشته خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که روز شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ طالبان محمدحسین ولایتی عکاس این خبرگزاری را هنگامی که میخواست از فرودگاه کابل به تهران بازگردد بازداشت کرده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی از بازداشت محمدحسین ولایتی از مسئولان طالبان خواسته بود که این عکاس خبری را آزاد کنند و به روند بازداشت و آزار و اذیت خبرنگاران در افغانستان پایان دهند.

به گفته این مرکز، در سه هفته گذشته دست‌کم ۱۱خبرنگار در مناطق مختلف این کشور بازداشت شده‌اند که ۹ نفر از آن‌ها همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان دست‌کم چهار خبرنگار دیگر که در ماه‌های اخیر بازداشت شده بودند نیز در زندان هستند که با این حساب مجموع خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای که در حال حاضر در کشور زندانی‌اند به ۱۳نفر می‌رسد.

دلیل بازداشت تمام این خبرنگاران روشن نیست و مسئولان طالبان در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که روز گذشته خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است که در سال گذشته در سطح کشور، هیچ خشونتی در برابر خبرنگار ثبت نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->