وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حضور نمایشگاهی شرکت‌های ایرانی در عربستان سعودی  بعد از ۷سال وقفه

  • کد خبر: ۱۸۱۱۴۳
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
حضور نمایشگاهی شرکت‌های ایرانی در عربستان سعودی  بعد از  ۷سال وقفه
نماینده شرکت فرست عربیا در ایران گفت: نمایشگاه و همایش بین‌المللی کالا و خدمات حلال سعودی از تاریخ ۲۸تا۳۰ آبان سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صدرزاده در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این رویداد بین‌المللی بیان کرد: براساس برنامه چشم‌انداز توسعه اقتصادی عربستان سعودی در سال۲۰۳۰ حجم تجارت کالای حلال در عربستان از رقم ۶میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، به بیش از هزار میلیارد دلار در سال۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت.


وی در توضیح این افزایش و راهکار‌های تحقق آن گفت: در این برنامه با توجه به اینکه عربستان زادگاه اسلام است، مقرر گردیده تا بورس توزیع کالا و خدمات حلال نیز به عربستان منتقل شود همان‌گونه که مبادلات نفت خام فارغ از محل تولید و مصرف در بورس‌های معتبر دنیا نظیر بورس لندن یا سنگاپور انجام می‌شود مبادلات کالای حلال نیز فارغ از محل تولید یا مصرف به عربستان سعودی منتقل شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه همه کالا‌های تولیدی ایران به‌صورت حلال تهیه شده و به‌راحتی قابلیت دریافت نشان حلال را دارند تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی بایستی از ظرفیت این نمایشگاه و ارتباطات ایجاد شده در حاشیه آن استفاده کرده و بازار خود را توسعه دهند.

وی در تشریح کالا و خدمات ارائه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: خدمات در هفت زیرگروه اصلی شامل غذای حلال، پوشاک حلال، درمان و خدمات پزشکی حلال، سفر و گردشگری حلال، تحصیل و آموزش حلال، محصولات آرایشی و بهداشتی حلال و بانکداری و خدمات مالی حلال  در این نمایشگاه خواهد بود.
صدرزاده افزود: در کنار این نمایشگاه دومین همایش تجارت کالا و خدمات حلال نیز در تاریخ ۲۸آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی  ریاض برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین همایش در این زمینه در دنیاست.

وی افزود: در دوره گذشته این نمایشگاه، بیش از ۲۰۰شرکت از ۲۸کشور دنیا حضور یافته و آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش گذاشتند. همچنین اینکه این نمایشگاه که در فوریه سال۲۰۲۲ برگزار شد نزدیک به ۴هزارو۵۰۰ بازدیدکننده از ۴۳کشور دنیا داشت.  

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال حدود ۳۰۰شرکت از ۳۵کشور دنیا حضور یافته و بیش از ۱۰هزارنفر از ۵۰کشور از نمایشگاه بازدید کنند.
خاطر نشان می‌شود نمایشگاه و همایش بین‌المللی حلال ۲۸تا۳۰ آبان‌۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض عربستان سعودی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد به آدرس www.epma.ir/new/halal مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->