آغاز فروش فوق العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ (۸ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۷۲۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ (۸ شهریور ۱۴۰۲)
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص قیمت بنزین و افزایش آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی در کار نیست؛ این‌ها شایعاتی است که بعضی از رسانه‌ها در بیرون از کشور دارند به آن دامن می‌زنند و عمدتا تبلیغات رسانه‌ای است. این تبلیغات هم از مسیر‌های مختلف است، یک زمانی بحث این بود که فرسودگی تجهیزات رو مطرح می‌کردند در صورتی که ما در حوزه تجهیزات هم دانش فنی را به روز کردیم؛ هم تجهیز به روز کردیم هم ساخت داخل را بومی کردیم، این‌ها همه دستاورد‌هایی هستند که در داخل کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حوزه کارت هم با سیستم جی تی اس که طراحی شده به راحتی میتوانند وضعیت کارتخوان‌ها را هر روز پایش کنیم، ببینیم وضعیت کارخانه‌ها به چه صورت است. روزی که ما آمدیم در مجموعه شرکت ملی پالایش نفت، مجموعا ۹ هزار کارت سوخت داشتیم در صورتی که در سال گذشته ما ۴ ملیون کارت صادر کردیم. از طرفی دیگر، ۲۵ تا ۳۰ درصد کارتخوان‌ها دچار مشکل بودند، اما الان این عدد در حال حاضر به حدود ۵ الی ۳ درصد رسیده است. این توفیقاتی بوده که در مجموعه اتفاق افتاده و متاسفانه در سنوات گذشته هم رسانه‌های بیگانه با تبلیغاتی که انجام می‌دادند می‌خواستند ذهنیتی در عموم ایجاد بکنند که تغییر قیمت در کشور اتفاق می‌افتد که عملا هم وزیر محترم و هم معاون اول ریاست جمهوری و هم مسئولین نظام؛ همه روی این قضیه تاکید داشتند که ما برنامه‌ای در بحث افزایش قیمت نداریم.

معاون وزیر نفت بیان کرد: مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست و نیاز داریم که ما ظرفیت‌های دیگری ایجاد کنیم؛ یعنی بتوانیم خودرو‌های فرسوده را خارج کنیم و جایگزینی انجام دهیم. نیاز هست که در بخش صنایع و همینطور زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تغییراتی ایجاد شود که مردم به راحتی بتوانند تردد کنند. ما حدود ۵۸ -۶۰ ملیارد دلار سالانه داریم در بخش حمل و نقل سوخت میسوزانیم. این رقم قابل توجهی است که اگر بتوانیم بخشی از آن را ببریم در مسیر صادرات، با توجه به ظرفیت‌های عظیم منابع درآمد حاصل از آن می‌تواند در داخل کشور مصرف شود؛ صرف زیرساخت‌ها، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، تکمیل زنجیره ارزش شود. ما به دنبال آن هستیم که پالایشگاه‌ها را اضافه کنیم یعنی باید به سمت این برویم که صنایع پتروشیمی را اضافه کنیم. مجوز‌هایی بدهیم که پتروشیمی‌ها بتوانند فعالیت کنند.

سالاری ادامه داد: همچنین نیاز است که فرهنگ سازی شود و مردم رعایت کنند. بالاخره خودرو‌های تک سرنشین در داخل کلان شهر‌ها قابل مشاهده است. شاید بعضی از این‌ها ناشی از این است که ما در بخش‌های دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم که عملا سهولت دسترسی اتفاق افتد و عملا اون سودمحوری که در نظر ماست اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار دیگر مبنی بر «وضعیت محدودیتی که برای سوخت‌گیری جایگاه‌ها ایجاد شده بود»، با بیان اینکه تعداد کارت‌ها را اضافه کردیم تا چالشی در این بخش نداشته باشیم، پاسخ داد: ما با توجه به این که کارت سوخت را در اختیار همه مردم قرار دادیم این کارت را به عنوان کارت اضطرار پیش‌بینی کردیم و الان تعداد کارت‌ها را افزایش دادیم، ولی قطعا بالاخره ما باید بتوانیم در کارت‌های جایگاه‌ها تراکنش را کنترل کنیم. زیرا هرچه میزان کارت و جایگاه را اضافه کنیم با توجه به این که قیمت نرخ دوم و اول با آن کارت اعتبار یکسان است؛ لذا عمدتا فرهنگ سازی باید شود که مردم از کارت‌های خوشان استفاده بکنند. در کارت‌های خودشان هم ۲۱۰ لیتر هست که ظرفیت قابل قبولی است. در شرایط اضطرار هم می‌توانند از کارت جایگاه استفاده بکنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در رابطه با ناترازی شرایطمان مساعد است و مشکل خاصی نداریم، بیان کرد: در بخش نفت و گاز نزدیک ۵ میلیارد ذخیره سازی نفت و گاز را در نیروگاه‌ها انجام دادیم. ما صادرات نفت و گاز را هم پیش‌بینی کردیم که الان در یک و دو محموله هم اتفاق افتاده است.

سالاری در خصوص اقدامات انجام شده برای ورود سود ال پی جی به سبد سوخت، گفت: درباره این موضوع چندین بحث مطرح است؛ یک بحث به میان آمده که بر اساس تراکنش ال پی جی را بدهیم (به خانواده‌هایی که فاقد گاز طبیعی هستند) طبیعتا با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومانی که میدهیم و عملا آن‌ها در واقع به آن مصرف‌کننده‌هایی که از طریق سامانه صدف بر اساس میزان تراکنش دارند، انجام می‌دهند. بخش‌های دیگر هم بودند که نیاز داشتند که مجوز‌های لازم را دریافت کنند. ما نزدیک ۶۵-۶۴ درصد تراکنشی که داریم در حوزه ال پی جی به تجهیزات اضافه می‌کنیم. آن چیزی هم که در قانون آمده ما باید به سطح ۹۰ درصد برسیم که نتیجه این شده که ظرفیت را دادیم به شرکت‌های پالایشی و آن‌ها حالا دارند صادر می‌کنند و خود شرکت‌های پالایشی صادر کننده ال پی جی شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->