مرگ ۲ سرنشین موتورسیکلت در تصادف با خودرو در تربت جام خراسان رضوی ویدئو| تصاویری از محل وقوع حادثه تروریستی در بندرلنگه (۸ دی ۱۴۰۳) محکومیت با پابند مهدی یراحی پایان یافت (۸ دی ۱۴۰۳) مرگ ۷ نفر بر اثر گازگرفتگی در تهران عوارض روحی سقط جنین در مادران چیست؟ خودروهای شوتی ۲۶۹ نفر را به کام مرگ کشاندند در چه صورتی سقط جنین باعث مرگ مادر می‌شود؟ همه آنچه باید درباره تجربه دندان درآوردن کودکتان بدانید | چالش‌های یک اتفاق دندانی تصادفات جاده‌ای در خراسان‌رضوی ۱۷ مصدوم بر جای گذاشت (۸ دی ۱۴۰۳) روغن‌کاری چرخ زنگاری توسعه از طریق نخبگان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ به تأسیسات گردشگری استان خراسان رضوی پرداخت می‌شود ضرب و شتم شدید بازرس غذا و دارو در کرج میز کار مخصوص کمردرد ابداع شد افزایش قابل‌توجه آمار ابتلا به آنفلوانزا در کشور (۸ دی ۱۴۰۳) پراید، آلاینده‌ترین خودروی مشهد است معوقات حقوق بازنشستگان در ۳ ماه باقی‌مانده از سال ۱۴۰۳ با اعمال متناسب‌سازی واریز خواهد شد هشدار پلیس فتا درباره دو شگرد معروف کلاهبرداران تلفنی و پیامکی سقط جنین و خطر جدی باقی‌ماندن بقایای جفت در بدن مادر آنفلوانزا در رأس فهرست ویروس‌های درگردش کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۸ دی ۱۴۰۳) | بارش باران و برف در روز‌های پایانی هفته بازسازی صحنه نزاع منجر به قتل | دوئل مرگ‌بار دهه‌هشتادی ها آیا حق عائله‌مندی برای زنان بازنشسته تأمین اجتماعی برقرار می‌شود؟ پارابن، عامل مهم سرطان پستان ده ماده غذایی برای رشد خوب مو‌ها خطرات جدی سوخت مازوت برای سلامت مردم اعتراف «بوقلمون‌های شمشیرکش» به ۶۰ فقره زورگیری | این زورگیران را شناسایی کنید + عکس کدام استا‌ن‌های کشور در هفته جاری بارانی می‌شود؟ (۸ دی ۱۴۰۳) + فیلم قتل پدر پولدار توسط پسر و عروس به خاطر تجدید فراش آلودگی هوا به مغز جنین آسیب می‌رساند «تناسب اندام» باعث سلامت مغز در سالمندان می‌شود دارو‌هایی که خطر لخته‌شدن خون را افزایش می‌دهند
سرخط خبرها

موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند

  • کد خبر: ۱۸۱۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت، بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا نظام‌هایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: بیشترین سازمان اداری و تعداد کارمند در نظام اداری کشور در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند ولی تعلیم و تربیت با نگاه صرف رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان تعلیم و تربیت وجود دارد.



وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می‌افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق‌تر خواهد بود.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه‌ها رشد کرده باشند.



حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و ۶۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار آموزشگاه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی، برنامه تعلیم و تربیت از  مدرسه‌ محوری به کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: راه‌اندازی پارلمان مجازی معلمان، طرح جام، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحبنظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله طرح‌های مشارکت جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.



حسینی افزود: هدف از تمامی مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت جویانه کمک به تعلیم و تربیت آینده‌سازان است و رکین‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و لذا باید آنان بلافاصله در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

 

وی با اشاره به انتخابات امروز ادامه داد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲ استان کشور به عنوان نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب دو مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همچنین دو دانش آموز از این مجالس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش آموزان عادی معرفی خواهند شد.

 

حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->