ناصحی: باید به اطلاع‌رسانی پروژه‌های شهری توجه ویژه شود| روزنامه شهرآرا شایسته تقدیر و توجه ویژه است شهردار مشهدمقدس: مدیریت شهری برای افتتاح ۴۷ پروژه با تأکید بر پیوست رسانه‌ای، برنامه‌ای ویژه دارد «علی قناویزچی» به عنوان مشاور شهردار مشهد در توسعه سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی منصوب شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) کمیته مشترک اقتصادی مشهد-صنعا-غزه تشکیل شد| تمرکز بر پروژه‌های بازسازی در طرح خواهرخواندگی نصب ۳۴ هزار مترمربع چمن مصنوعی توسط شهرداری مشهد در ٣٠ زمین ورزشی انجام بیش از ۳۱۵ میلیون سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد در سال ۱۴۰۳ سرپرست روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس منصوب شد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) مشهد و دردسر‌های یک روز واحد برای تعطیلی شهر فرودگاهی مشهد در انتظار تصمیم مسئولان ملی شهردار مشهد مقدس: تعامل و همراهی ایجادشده در استان برای خدمت صادقانه، جای شکر دارد + فیلم جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ | تمدید اعتبار کالابرگ‌ها تا خرداد ماه فرماندار مشهد: سال ۱۴۰۴ نقطه عطفی در هم‌افزایی و انسجام مدیریتی شهر مشهد است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: فرصت خدمت به امام‌رضا(ع) را قدر بدانید، این فرصت نباید صرف حاشیه شود معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رضایتمندی زائران و مجاوران از برنامه‌های استقبال از بهار، امسال افزایش چشمگیری یافته است ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) انجام بیش از ۷میلیون و ۲۴۱هزار سفر از طریق مترو مشهد در اسفند ۱۴۰۳ قلندرشریف: خدمات شهرداری مشهد الگوی شهر‌های کشور شده است چاله آسانسور در مشهد قربانی گرفت (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) ثبت ۲۵ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۷۵۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز «خط یک مشهد با آنکه این همه مسافر دارد، اما هنوز به صورت دو واگنی است. مشهد با این همه مسافر و زائری که دارد بهتر است تعداد واگن‌های قطار شهری را افزایش دهد تا مردم و زائران بهتر بتوانند از این خطوط استفاده کنند.» این پیامک نمونه‌ای از پیام‌های مردم برای خط یک قطار شهری مشهد است. در موضوع خط یک قطارشهری مشهد، افزایش واگن ها، خلاصه‌شده درخواست مردم برای این خط است.

پاسخ به درخواست شهروندان

درباره پیام‌های مردمی برای قطارشهری،  کم وکیف آن را از مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا می‌شویم. او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا برای افزایش تعداد واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: در طرح خط یک قطار شهری مشهد تعداد ۱۲۰ واگن درنظرگرفته شده است، اما در نهایت ۶۰ واگن برای این خط تأمین شد.

به گفته زمانیان در سال‌های ابتدایی این تعداد واگن در قالب رام‌های سه واگنی برای خط یک قطارشهری مشهد در نظرگرفته شد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که تعداد مسافر خط کم بود و قطار‌های درنظر گرفته شده پاسخگو بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه می‌گوید: با توجه به برنامه ریز‌ی های صورت گرفته و برای آنکه بتوانیم سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه را کم کنیم در ادامه، قطار‌های خط یک به صورت دو واگن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال قرارداد تأمین و افزایش واگن‌های خط یک بسته خواهد شد.

تا ۴ سال آینده کسری واگن جبران می‌شود

اینکه با این قرارداد قرار است چه تعداد واگن به خط اضافه شود را مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: همان طور که اشاره شد بنا به طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

توضیحی درباره سرفاصله خط ۲

ماجرای خط ۲ قطارشهری مشهد و طولانی بودن سرفاصله زمانی قطار خط ۲ یکی دیگر از موارد پرشمار پیامک‌های مردمی است. در یکی از پیامک‌ها آمده است: «چرا خط ۲ مترو مشهد هنوز ۹ دقیقه فاصله زمانی دارد. تعداد مسافر این خط به ویژه از سمت بولوار طبرسی و صبح‌ها بسیار زیاد است. اگر به مترو نرسیم باید ۹ دقیقه منتظر باشیم تا با قطار بعدی راهی شویم.»
تعیین زمان خط ۲ قطار شهری و درخواست مردم برای کاهش زمان این خط را نیز از مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا شدیم.

زمانیان‌ می‌گوید: خط ۲ و سرفاصله‌های تعیین شده بر اساس تعداد مسافر داخل ایستگاه‌ها تعیین می‌شود. در مورد خط ۲ نیز ۹ دقیقه زمان تعیین شده که برپایه ظرفیت قطار و تعداد مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد می‌افزاید: در روز‌های خاص و زمان‌های پرتردد که تعداد مسافر داخل ایستگاه‌های قطار زیاد است، به صورت خودکار سرفاصله قطار کاهش می‌یابد تا بتوانیم تعداد مسافران داخل ایستگاه را مدیریت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->