بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رییسی: قانون جدیدی درباره مولدسازی تصویب نکردیم، این تکلیف قانونی معطل مانده بود

  • کد خبر: ۱۸۳۴۰۱
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رییسی: قانون جدیدی درباره مولدسازی تصویب نکردیم، این تکلیف قانونی معطل مانده بود
رئیس جمهور گفت: برخی تصور کردند برای مولدسازی قانون جدیدی وضع شده است؛ این خطاست، چراکه مولدسازی از برنامه‌های توسعه چهارم به بعد و در بودجه‌های سنواتی مورد تأکید بوده ولی اجرا نمی‌شده است؛ سخن در عدم اجرای این قانون بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران که با عنوان «حکمرانی تعاون؛ حکمرانی مردمی» در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت (ع) بیان کرد: مسئله تعاونی و نقش آن در اقتصاد و هم‌چنین تقویت تعاونی‌ها بسیار اهمیت دارد. باید نسبت به آن‌چه درباره تعاونی‌ها تاکنون انجام گرفته بازنگاهی صورت بگیرد و نباید پرداختن به این حوزه صرفاً به این جلسات و مراسمات منحصر شود.

وی افزود: تعاونی‌ها باید به‌عنوان یک بخش از اقتصاد کشور در کنار بخش دولتی و خصوصی مورد توجه باشد و باید دقت کنیم تقویت تعاونی‌ها همان تقویت عدالت اقتصادی، مسئولیت‌پذیری و ایجاد اشتغال و این همان جلوه روشن مردمی‌سازی حکمرانی و دولت است.
رئیس‌جمهور گفت: کار‌هایی از ابتدای انقلاب نسبت به تعاونی‌ها انجام شده و نتیجه آن فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی است و در این دوره نیز ۸۰۰۰ تعاونی فعال شده و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. سند تعاون بعد از ۱۱ سال مورد بازنگری قرار گرفت و نهایی شده است. بانک توسعه تعاون فعال شده و گام‌هایی در این‌باره برداشته شده است.

رییسی بیان کرد: آن‌چه تاکنون انجام گرفته درخور تقدیر است، ولی نباید به این میزان قانع شد؛ نشست امروز برای اندیشیدن برای گام‌هایی برای نقش دادن بیشتر به تعاونی‌ها و مردم در اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه باید موانع پیش روی تعاونی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، به مسئله مولدسازی پرداخت و خاطرنشان کرد: ما مسئله مولدسازی را مطرح کردیم، ولی برداشت و تعریف خوبی از آن انجام نگرفت؛ برخی تصور کردند برای مولدسازی قانون جدیدی وضع شده است؛ این خطاست، چراکه مولدسازی از برنامه‌های توسعه چهارم به بعد و در بودجه‌های سنواتی مورد تأکید بوده، ولی اجرا نمی‌شده است. سخن در عدم اجرای این قانون بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آیین‌نامه‌ای که تصویب شد، قانون‌گذاری نیست بلکه تسهیل اجرای قانون مصوب است. ما در این زمینه قانون‌گذاری نکردیم و دولت بنا داشته این قانون را اجرا کند و این اموال باید به سرمایه و پشتوانه تولید تبدیل شود.

رییسی خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها در حوزه سهام عدالت خصوصاً در شهرستان‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند تا این سهام برای سهامداران موثر واقع شود و در جهت کار‌های اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: دولت باید نقش هدایت، حمایت و نظارت داشته باشد، اما بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید میدان داشته و در مسائل مهم و زیرساختی و اجتماعی کشور می‌توانند مثمر ثمر باشند.

رییسی ادامه داد: نهضت ملی تعاون باید کاملا فعال شود و جلسات شورای تعاون سریع تشکیل و موانع برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: به همه تعاونی‌ها توصیه و تأکید دارم که افزایش بهره‌وری را دنبال کنند و ما این را به همه دستگاه‌ها نیز گفته‌ایم. آیا به میزانی که اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی داریم، بهره‌وری هم داریم؟ رشد اقتصادی ۸ درصد در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است.

رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر افزایش رقابت‌پذیری در تعاونی‌ها گفت: مسئله محوری در تعاونی‌ها، مدیریت است و یک مدیر در این‌باره باید کمک شود. تسهیل حضور تعاونی‌ها در بازار‌های داخلی و خارجی یک کمک مهم است و این وظیفه دولت است و بنده این مسئله را به همکارانم گفته‌ام.

رییسی اظهار داشت: هم‌چنین توسعه شرکت‌های تعاونیِ دانش بنیان و صادرات‌گرا باید مد نظر باشد چراکه نقش مهمی دارند. ما نتیجه این را در توسعه اقتصادی دیده‌ایم و بیش از پیش می‌تواند تعاونی‌ها را در اقتصاد کشور تأثیرگذار کند.

وی یادآور شد: آمادگی کامل در دولت وجود دارد و مجلس هم آماده است تا قوانینی که دست تعاونی‌ها را بازتر کند به تصویب برساند. ارتباط دستگاه‌های اداری با بخش تعاون و تلاش برای فعال کردن تعاونی‌ها قابل تقدیر است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->