سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کیفیت هوای مشهد برای افراد حساس ناسالم است (۲۷ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۴۷۵۲
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کیفیت هوای مشهد برای افراد حساس ناسالم است (۲۷ شهریور ۱۴۰۲)
شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز بنا بر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۰ و در وضعیت قابل‌قبول گزارش شده است.

امروز، ۲۷ شهریور ماه جاری شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد نیز با عدد ۱۰۴ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه‌های الهیه، چمن، شهر، کریمی، خاقانی، هفت‌حوض، مفتح و سرافرازان هوای قابل‌قبول و از ایستگاه‌های خیام شمالی و سمزقند، هوای پاک گزارش شده است در همین مدت ایستگاه امامیه کیفیت هوا را با شاخص ۱۱۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده است.

تغییرات ساعتی کیفیت هوا نیز از ساعت ۱۸ روز گذشته تا ۱۱ امروز با روند افزایش آلودگی در وضعیت قابل‌قبول قرار دارد.

در شرایطی که کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد و بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در سطح شهر مشهد ۲۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا فعالیت دارد که روزانه از ۱۰ الی ۲۰ ایستگاه گزارش کیفیت هوا اعلام می‌شود. برخی از ایستگاه‌ها به دلیل سرویس‌های دوره‌ای، تعمیرات، خرابی و... به‌صورت موقت در شبکه فعال نیست.

کیفیت هوای مشهد از ابتدای امسال تاکنون ۷ روز پاک و ۱۳۴ روز قابل‌قبول، ۳۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها و ۲ روز هوای بسیار ناسالم بوده است. سال گذشته مشهد ۳۵ روز هوای پاک، ۲۳۵ روز هوای قابل‌قبول، ۸۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها را گزارش کرده است.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای. کیو. آی و در وضعیت قابل‌قبول بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی قرار بگیرد، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->