ایران ۱۱ شخص آمریکایی را تحریم کرد اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مراد طاهباز زندانی معاوضه شده با آمریکا کیست؟

  • کد خبر: ۱۸۴۸۸۸
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مراد طاهباز زندانی معاوضه شده با آمریکا کیست؟
۵ جاسوس زندانی در ایران ساعاتی پیش با ۵ زندانی ایرانی در زندان‌های آمریکا تبادل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ساعاتی پیش، مراد طاهباز، سیامک نمازی، عماد شرقی و دو شهروند دیگر که دولت آمریکا و خودشان خواسته‌اند ناشناس بمانند، آزاد شدند.

مراد موشه طاهباز کیست؟

مراد موشه طاهباز، یک یهودی با تابعیت سه‌گانه ایرانی-آمریکایی-انگلیسی، از جاسوسان اصلی و مهم مراکز حساس نظامی ایران در پوشش پروژه زیست‌محیطی بوده است که در سال ۹۶ دستگیر شد. طاهباز، رفت‌وآمد متعددی به سرزمین‌های اشغالی داشت و از مدیران شرکت «اَمریکا پارتنرز» [۱]بود.

طاهباز با شرکای اسرائیلی-آمریکایی خود به نام جوزف و رالف برنشتاین در سرزمین‌های اشغالی، به ساخت مجموعه‌های تفریحی و قمارخانه برای نیروی هوایی ارتش این رژیم، تحت نظارت یک ژنرال اسرائیلی به نام «ژنرال ران رونن پکر»، مشغول بوده است.

طاهباز یک شکارچی قدیمی حیات وحش است و بنیانگذار موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» در ایران بود و پدر او، قاسم طاهباز در دوران رژیم پهلوی، نماینده مجلس و از نزدیکان دربار پهلوی بود که سابقه غصب اراضی، با حمایت شاه پهلوی را داشت.

مراد طاهباز به راحتی در سازمان محیط زیست کشور در زمان دولت روحانی، نفوذ کرده و در جلسات مهم این سازمان، به طور علنی حضور داشت.

بعد از دستگیری طاهباز، برخی از کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، به حمایت از او پرداخته و خواستار آزادی وی شدند. حمایت‌های پی‌درپی از طاهباز، نشان می‌دهد که این مهره امنیتی وابسته به سازمان سیا و موساد، چه جایگاه مهمی برای سرویس‌های جاسوسی غربی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->