کاهش مصرف گاز در صنایع، توقف تولید را در پی دارد تأمین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی کلید خورد (۸ دی ۱۴۰۳) درباره مرحوم مهندس باقر مستوفی، پدر صنعت پتروشیمی ایران | مرد چالش‌های بزرگ ساعات کاری بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد نقش صادرکنندگان در جهش نرخ ارز چیست؟ بررسی قیمت امروز موبایل (۸ دی ۱۴۰۳) | شیائومی نوت ۱۳ چند؟ افزایش ۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ دی ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۸۴۱ میلیون تومان شد برنامه قطعی برق در مشهد تغییر کرد (۸ دی ۱۴۰۳) طلا در مشهد از مرز ۵.۲ میلیون تومان هم عبور کرد (۸ دی ۱۴۰۳) موتور سهام کوچک بازار سرمایه روشن شد | افت ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس (۸ دی ۱۴۰۳) وزیر نفت خبر داد: افزایش ظرفیت تولید نفت تا حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز برای خرید عرضه اولیه «آواک» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۸ دی ۱۴۰۳) هر باک بنزین سوپر، ۱.۶ میلیون تومان! فاصله کوتاه نرخ طلا در مشهد با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شدن (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت بنزین سوپر وارداتی اعلام شد (۸ دی ۱۴۰۳) | عرضه بنزین سوپر وارداتی تا آخر سال صعود سه‌پله‌ای تولید فولاد ایران در دنیا بیش از نیمی از کل سپرده‌های بانکی کشور، در استان تهران قرار دارد! خانه‌های کلنگی در تهران نجومی شد دلار بازار آزاد در محدوده ۸۱ هزار تومان (۸ دی ۱۴۰۳) | سکه از ۵۶ میلیون تومان عبور کرد اعتمادسازی، پیش‌نیاز توسعه اقتصادی سود سهام عدالت خود را چگونه یک‌جا دریافت کنیم؟ طلای جهانی یخ زد | قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۸ دی ۱۴۰۳) چند؟ اعلام جزئیات پیش‌فروش برخی از محصولات سایپا از روز دوشنبه (۱۰ دی ۱۴۰۳) آخرین مهلت ثبت درخواست محصولات ایران‌خودرو اعلام شد علت مسدودی صرافی‌های رمزارز چیست؟ آخرین قیمت ارز توافقی نیما در مرکز مبادله امروز (۸ دی ۱۴۰۳) چند؟ دلارحواله ۶۴ هزار و ۵۹۵ تومان شد هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سهام امروز (۸ دی ۱۴۰۳) انجام می‌شود + جزئیات فروش ۵ محصول مدیران خودرو ویژه دی ۱۴۰۳ آغاز شد + جدول و قیمت خودرو‌ها
سرخط خبرها

علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۵۷۰۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
علت نوسان قیمت لاستیک سواری چیست؟
علت نوسان قیمت لاستیک سواری مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان قزوین با بیان اینکه موضوع لاستیک خودرو در ۲ حوزه خودرو‌های سبک و سنگین قابل بررسی و واکاوی است، بیان کرد: بخش اول به لاستیک خودرو‌های سنگین و مسافربری مربوط می‌شود که هم بخش حساس‌تری است و هم قیمت بیشتری دارد.

اسد تیرگان اضافه کرد: خوشبختانه در این بخش نوسان قیمت چشمگیر و نگران‌کننده‌ای نداریم؛ چرا که، چون در این بخش ۲۰ درصد نیاز بازار را از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌کنیم و ۸۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین هم وارد می‌شود که در این حوزه واردات کار خودش را می‌کند و فعلاً مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین از طریق یک شرکت داخلی تولید و تأمین می‌شود، تصریح کرد: البته، چون قیمت محصولات داخلی از نوع خارجی پایین‌تر است، نوسانی در بازار دارد که به همین خاطر مدیران این شرکت تصمیم گرفتند هر ۶ ماه به هر خودروی سنگین یک جفت لاستیک ایرانی بدهند.

وی با اشاره به اختلاف قیمت لاستیک ایرانی خودرو‌های سنگین در بازار و سامانه جامع تجارت ادامه داد: با این حال، چون ۸۰ درصد لاستیک‌های خودرو‌های سنگین و اتوبوس وارداتی است، این اختلاف قیمت اثر چندانی بر بازار لاستیک و تایر خودرو‌های سنگین اعم از تریلی، کامیون، کامیونت، کانتینر و اتوبوس ندارد.

رئیس اتحادیه صنفی لاستیک‌فروشان قزوین مشکل اصلی بازار لاستیک را مربوط به بخش تایر‌های سواری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های ایرانی ادعا می‌کنند که می‌توانند در عرض ۲ هفته ۱۰۰ درصد نیاز بازار را تأمین کنند، و به همین خاطر دولت واردات این محصولات را ممنوع کرد و همین موجب نوسان قیمت لاستیک سواری در کشور شد.

تیرگار با بیان اینکه نوسان قیمت لاستیک سواری به خاطر انحصار داخلی است، افزود: به خاطر همین انحصاری هم شرکت‌های داخلی مدت‌هاست که دنبال افزایش قیمت هستند که گاهی با چراغ قرمز سازمان حمایت و گاهی هم با چراغ سبز این سازمان روبه‌رو می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه در تابستان بیشترین مصرف لاستیک خودرو‌های سواری و سبک اتفاق می‌افتد، ادامه داد: با این حال شاهدیم که شرکت‌های داخلی تولیدکننده لاستیک اقدام به فروش سبدی این محصولات می‌کنند و بعضاً این سبد‌ها را هم با تأخیر به بازار ارائه می‌دهند و همین عقب‌انداختن‌ها در مقاطعی بازار را خالی می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->