پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد
سرخط خبرها

امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۸۶۰۴۶
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید
طرح امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل و ترافیک مشهد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز موضوع ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی ترافیکی شهرمان یکی از موضوع‌های اصلی دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان در استان و شهر مشهد در چندین سال گذشته بود. در این سال‌ها پیشنهاد‌های مختلفی نیز برای سامان‌دهی و مدیریت وضعیت ترافیکی این محدوده پرتردد شهری مشهد ارائه شده است. پیشنهاد‌هایی که تاکنون به دلیل حساسیت موضوع به برنامه و طرحی مدون تبدیل نشده و گره ترافیکی هسته مرکزی شهرمان همچنان یکی از دغدغه‌های مدیران و البته زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

البته در سال‌های گذشته با ایجاد پیاده‌راه‌های مختلف و ساخت پارکینگ در رینگ دوم هسته مرکزی شهر و همچنین افزایش خدمات‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد در خیابان‌های منتهی به حرم اقداماتی در راستای کاهش رفت‌وآمد خودرو‌های شخصی در این محدوده و افزایش میل سفر به صورت پیاده یا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس اجرایی شده است، اما در صورت نگاه واقع بینانه به دلیل ازدحام خیابان‌های این محدوده و تردد خودروها، همچنان ترافیک سنگین به ویژه در ایام پیک در خیابان‌های هسته مرکزی شهرمان وجود دارد.

از همین رو وجود و اجرای طرحی دقیق با نگاه طولانی‌مدت به این مسئله است که می‌تواند راهگشای مشکل ترافیکی در محدوده حرم مطهر رضوی باشد. با توجه به این نیاز و دغدغه مدیران شهری مشهد در این دوره مدیریت شهری، به‌تازگی فعالیت‌هایی برای سامان‌دهی محدوده میدان بیت‌المقدس برداشته شده و در نخستین گام شهرداری مشهد درصدد است تا جریان ترافیکی خیابان شهید اندرزگو را با افزایش سهم پیاده‌محوری در این خیابان به نوعی مدیریت کند.

سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر

در همین زمینه مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی و اهمیت سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر مشهد، اظهار کرد: اولویت حرکت در معابر هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر رضوی باید با عابر پیاده باشد. در این راستا یکی از مطالعاتی که برای این محدوده از سوی شهرداری مشهد انجام شده مربوط به خیابان شهید اندرزگو بوده است که تداخل زیادی بین وسایل نقلیه و عابر پیاده ایجاد می‌کند.

به گفته علی سمیعی مطالعاتی در این زمینه در بخش امکان سنجی پیاده‌محوری در خیابان اندرزگو انجام شده است و مراحل تصویب را طی می‌کند. وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها هم هستیم که در این راستا رایزنی‌ها در حال انجام است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت اصلاح ترافیکی میدان بیت‌المقدس نیز گفت: در ابتدا باید طرح خیابان شهید اندرزگو‌تعیین تکلیف شود تا بتوانیم وارد فاز مطالعاتی برای میدان بیت‌المقدس شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->