حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۸۶۰۴۶
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید
طرح امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل و ترافیک مشهد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز موضوع ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی ترافیکی شهرمان یکی از موضوع‌های اصلی دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان در استان و شهر مشهد در چندین سال گذشته بود. در این سال‌ها پیشنهاد‌های مختلفی نیز برای سامان‌دهی و مدیریت وضعیت ترافیکی این محدوده پرتردد شهری مشهد ارائه شده است. پیشنهاد‌هایی که تاکنون به دلیل حساسیت موضوع به برنامه و طرحی مدون تبدیل نشده و گره ترافیکی هسته مرکزی شهرمان همچنان یکی از دغدغه‌های مدیران و البته زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

البته در سال‌های گذشته با ایجاد پیاده‌راه‌های مختلف و ساخت پارکینگ در رینگ دوم هسته مرکزی شهر و همچنین افزایش خدمات‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد در خیابان‌های منتهی به حرم اقداماتی در راستای کاهش رفت‌وآمد خودرو‌های شخصی در این محدوده و افزایش میل سفر به صورت پیاده یا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس اجرایی شده است، اما در صورت نگاه واقع بینانه به دلیل ازدحام خیابان‌های این محدوده و تردد خودروها، همچنان ترافیک سنگین به ویژه در ایام پیک در خیابان‌های هسته مرکزی شهرمان وجود دارد.

از همین رو وجود و اجرای طرحی دقیق با نگاه طولانی‌مدت به این مسئله است که می‌تواند راهگشای مشکل ترافیکی در محدوده حرم مطهر رضوی باشد. با توجه به این نیاز و دغدغه مدیران شهری مشهد در این دوره مدیریت شهری، به‌تازگی فعالیت‌هایی برای سامان‌دهی محدوده میدان بیت‌المقدس برداشته شده و در نخستین گام شهرداری مشهد درصدد است تا جریان ترافیکی خیابان شهید اندرزگو را با افزایش سهم پیاده‌محوری در این خیابان به نوعی مدیریت کند.

سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر

در همین زمینه مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی و اهمیت سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر مشهد، اظهار کرد: اولویت حرکت در معابر هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر رضوی باید با عابر پیاده باشد. در این راستا یکی از مطالعاتی که برای این محدوده از سوی شهرداری مشهد انجام شده مربوط به خیابان شهید اندرزگو بوده است که تداخل زیادی بین وسایل نقلیه و عابر پیاده ایجاد می‌کند.

به گفته علی سمیعی مطالعاتی در این زمینه در بخش امکان سنجی پیاده‌محوری در خیابان اندرزگو انجام شده است و مراحل تصویب را طی می‌کند. وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها هم هستیم که در این راستا رایزنی‌ها در حال انجام است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت اصلاح ترافیکی میدان بیت‌المقدس نیز گفت: در ابتدا باید طرح خیابان شهید اندرزگو‌تعیین تکلیف شود تا بتوانیم وارد فاز مطالعاتی برای میدان بیت‌المقدس شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->