پرواز مشهد - نجف ناچار به فرود اضطراری شد| ماجرا چه بود؟ وزیر علوم در مشهد: قطعی برق تحصیل دانشجویان را هم مختل کرده است | باید به دنبال تحصیل و آموزش مجازی دانشجویان باشیم نفقه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ انتقال آب از هزارمسجد به مشهد | چالش ادامه‌دار + فیلم واکنش متفاوت وزارت آموزش و پرورش به رقص دانش‌آموزان بابلی زلزله کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند (۶ دی ۱۴۰۳) مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی کمبود یُد چه علائمی دارد؟ بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنیم؛ حتی یک مسکن ساده نکات ایمنی استفاده از آسانسورها در شرایط احتمالی قطع برق | مراقب سُریدن آسان‌­سُرها باشید فشار مالیاتی از روی پزشکان برداشته می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۶ دی ۱۴۰۳) | بهبود کیفیت هوا از اوایل هفته آینده قطع داروی بیماران دیابتی بسیار خطرناک است گلایه مردم از قطعی‌های مکرر برق در حاشیه شهر مشهد | خاموشی‌های نامنظم! استفاده از ماسک‌های N۹۵ در هوای آلوده، کمک‌کننده است یا نه؟ بررسی چالش‌های دارویی کشور (۶ دی ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تب دنگی در کشور (۶ دی ماه ۱۴۰۳) سیگار کشیدن در نوجوانی به قلب آسیب می‌رساند آیا روند شیوع آنفلوانزا افزایشی است؟ لزوم ایمن‌سازی شهر در برابر زلزله اجرای نافرجام طرح پزشک خانواده در شهر مشهد اولویت جدید حج تمتع اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) قتل هم‌اتاقی به خاطر آب خوردن با پارچ! اعتراف به قتل پسر ناپدیدشده بعد از کشف جسد در رودخانه زمان ثبت نام جدید وام ضروری ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۷ دی ۱۴۰۳) | تداوم آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ + فیلم توسعه نامتوازن در همکاری‌های بین‌المللی موجب غفلت از کشورهای هم زبان شده است ایران فرهنگی؛ از رودکی تا نسل جدید، میراثی که باید زنده بماند رودکی؛ گنجینه‌ای برای تحکیم پیوند‌های فرهنگی ایران و تاجیکستان ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های فرهنگی مشترک ایران و آسیای میانه سفیر تاجیکستان در ایران: رودکی، حلقه پیوند فارسی‌زبانان است وضعیت قرمز عمومی
سرخط خبرها

هزینه سرویس مدرسه بر اساس مسافت و نوع وسیله نقلیه در مشهد چقدر است؟ + جدول

  • کد خبر: ۱۸۶۶۲۰
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
  • ۲
هزینه سرویس مدرسه بر اساس مسافت و نوع وسیله نقلیه در مشهد چقدر است؟ + جدول
هر ساله با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، موضوع سرویس مدارس به معضلی تبدیل می‌شود که چندین سازمان اجرایی در شهر در آن مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم دارند. مشکل اصلی والدین دانش آموزان بیشتر مربوط به هزینه سرویس و کمبود آن در برخی مدارس و مسافت هاست.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی خانواده‌ها برای مسافت‌های کوتاه هم باید ۲ تا ۳ میلیون برای ایاب و ذهاب دانش آموزان هزینه کنند که این رقم به علاوه میزان هزینه در تهیه لوازم تحریر و روپوش دانش آموزان برای خانواده‌ها گران تمام می‌شود.

این در حالی است که براساس اعلام استانداری، ساعت آغاز مدارس از ساعت ۷:۳۰ تا ۸ صبح بنا به مقطع تحصیلی و همچنین ساعت آغاز به کار کارمندان از ساعت ۷  صبح است. این زمان مابین آغاز به کار مدارس و ادارات باعث می‌شود بسیاری از خانواده‌ها پیش از دانش آموزان در محل کار حضور یابند بنابراین امکان تردد دانش آموز با خانواده ممکن نیست.

از سویی یک رقم مشخص برای هزینه ایاب و ذهاب سرویس مدارس وجود ندارد. افزایش قیمت سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر تعیین می‌شود، اما درصد در مدارس مختلف متفاوت و بر اساس شعاع مسافت منزل تا مدرسه است.

۳ میلیون تومان پول سرویس برای مسافت کوتاه!

در همین زمینه، شهروندان در پیامک‌هایی برای کمبود و هزینه سرویس مدارس مشکلاتی را مطرح کردند. غلامرضایی درباره هزینه سرویس مدرسه فرزند خود در پیامکی نوشت: «امسال نرخ سرویس نجومی شده است و برای فاصله کوتاه خیابان فرامرز عباسی تا سجادشهر رقم سرویس ۳ میلیون تومان محاسبه شده است. نحوه محاسبه نرخ سرویس‌ها به چه صورت است که از پارسال تا امسال یک میلیون تومان به هزینه سرویس افزوده شده است؟»

ناظمی، یکی دیگر از شهروندان، در پیامکی نوشت: «هنوز تعدادی از مدارس سرویس ندارند. بیشتر سرویس مدارس به مقطع ابتدایی و متوسطه اول اختصاص پیدا کرده است و مدارس مقطع متوسطه دوم سرویس ندارند. همچنین برخی از سرویس مدارس در هر خودرو پنج تا شش بچه سوار می‌کنند. بیمه شخص ثالث مطابق با تعداد سرنشین محاسبه‌ می‌شود و خدای ناکرده اگر حادثه‌ای رخ دهد، برای دانش آموزان چه اتفاقی می‌افتد؟»

ناقدی، یکی از والدین دانش آموزان، در تماس با تحریریه صدای مردم گفت: «سرویس مدرسه دخترانه را به دو نفر آقا داده اند، مگر قرار نبود رانندگان سرویس مدارس دخترانه، خانم باشند؟ آیا روی رفتار رانندگان نظارتی هست؟ خودرو‌ها با چه استانداردی به خدمت رسانی مشغول هستند؟»

نرخ سرویس بر اساس شعاع مسافتی است

به دنبال پیگیری موضوع مشکلات سرویس‌های مدارس در سطح شهر به سراغ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد می‌رویم. اکبر فلاح با بیان اینکه سرویس مدارس در مشهد رتبه اول در سطح کشور را دارد، توضیح‌ می‌دهد: مشهد جزو اولین شهر‌هایی است که کارگروه ماده ۱۸ را تشکیل داده و سازمان تاکسی رانی دبیر این کارگروه است.

انجمن اولیا و مربیان و اداره کل آموزش و پرورش در این کارگروه حضور دارند و هرگونه تصمیم گیری در موضوعات نرخ و هزینه و سامان دهی در این کارگروه صورت می‌گیرد.  در صورت تأیید این کارگروه، مواردی مانند نرخ سرویس به شورای اسلامی شهر مشهد ارجاع داده می‌شود و شورای اسلامی شهر نیز به سازمان تاکسی رانی ابلاغ می‌کند.

او درباره نرخ سرویس مدارس می‌گوید: نرخ نامه براساس شعاع مسافت، داخل محدوده و تیپ خودرو محاسبه‌ می‌شود. ظرفیت مجاز سرویس بر اساس کارت خودرو ست و اگر در حال حاضر تعداد افراد داخل سرویس خارج از ظرفیت است، غیرقانونی تلقی می‌شود، اما، چون اول سال تحصیلی هستیم و هنوز سامان دهی واحدی صورت نگرفته است و هنوز تیم‌های بازرسی را مستقر نکرده ایم، طی یک ماه آینده که راننده‌های فعال و غیرفعال مشخص شدند، سرویس‌ها سامان دهی می‌شوند.

رانندگان تأیید صلاحیت می‌شوند

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی با اشاره به وظیفه این سازمان بیان می‌کند: وظیفه سازمان تاکسی رانی تعیین شرکت‌های مجری سرویس مدارس است بدین معنی که شرکت‌ها براساس ضوابطی در فراخوان سازمان تاکسی رانی شرکت می‌کنند و سپس به انجمن اولیا و مربیان و اداره آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. همچنین تعداد سرویس‌های مدارس در دوسال دوران کرونا کاهش چشمگیری داشته  و به سمت تاکسی‌های اینترنتی سوق پیدا کرده اند.

فلاح ادامه می‌دهد: برای رانندگان سرویس، جلسات مختلفی برگزار کرده اند که باید استاندارد‌های سازمان تاکسی ر انی را داشته باشند. خودرو‌ها از لحاظ کیفی مورد نظارت و رانندگان تحت آزمون روان شناسی و بهداشت حرفه‌ای قرار می‌گیرند. وقتی رانندگان سرویس در آزمون‌های لازم پذیرفته شدند باید در سامانه سپند (سامانه پایش نظارت دانش آموزی) ثبت نام کنند که یک کد برای رانندگان فعال می‌شود.

نحوه هزینه کرد سرویس‌ها

او درباره هزینه کرد سرویس می‌گوید: پولی که از والدین اخذ می‌شود به حساب مدرسه و سپس برای شرکت‌ها و بعد برای راننده واریز می‌شود. در این بین هزینه‌های کمی بر اساس تناسب برای سازمان اتوبوس رانی، آموزش و پرورش، مالیات و بیمه کسر می‌شود. در مجموع ۸۵ درصد مبلغ واریزی والدین، برای راننده و مابقی صرف هزینه‌های فوق می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی درباره استاندارد‌های لازم توضیح می‌دهد: استاندارد خودرو‌ها باید در نظر گرفته شود و خودرو‌های مدل پایین به کارگیری نشوند. باید از خانم برای سرویس مدارس دخترانه استفاده شود. خودرو‌ها از پراید به مدل‌های بالاتر ارتقا یابند و معاینه فنی شوند. سرویس‌های لازم برای مشهد ۷ هزار خودروست، اما در حال حاضر ۴ هزار و اندی خودرو در قالب سرویس فعالیت دارند. چند روز دیگر تعداد دقیق سرویس‌ها مشخص می‌شوند.

سریال تکراری کمبود سرویس مدارس

سریال تکراری کمبود سرویس مدارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
سلام.شرکت مهتاب سیر ازحقوق راننده کم کرده ولی هنوز کارت سرویس نداده.تاکسیرانی وبازرسی چرا نظارت ندارنداین 20درصد کمسیون ازراننده کم میشه ایا تاکسیرانی نظارت داره.مدرسه غیرانتفاعی عارف کنارمسجدهاشمیه.لطفا دفترشرکت بازرسی تاکسیرانی پیگیری گند.باتشکر
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
0
0
شرکت مهتاب سیر منطقه6تعرفه پراید برای سمند گذاشته اردی برای پژو.مبلغ که ازخانواده وچند درصد کمسیون میگیرند.لطفا پیگیری کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->