سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۰۰ هکتار از نیزار‌های تالاب گروس مهاباد طعمه حریق شد

  • کد خبر: ۱۸۶۹۲۷
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
۱۰۰ هکتار از نیزار‌های تالاب گروس مهاباد طعمه حریق شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۱۰۰ هکتار از نیزارهای تالاب فصلی «گروس» این شهرستان طعمه حریق شده و اطفای آتش به دلیل شدت وزش باد غیرممکن است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاروق سلیمانی اظهار کرد: آتش ساعاتی قبل در این تالاب فصلی شروع شده است و تاکنون ۲ تیم آتش‌نشانی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مهاباد و تعداد زیادی از مردم روستا‌های اطراف برای مهار آتش به حاشیه این تالاب آمده اند.

وی اضافه کرد: با وجود حضور به موقع آتش نشانان، به دلیل عدم دسترسی خودرو‌های آتش نشانی به محل آتش سوزی، خشک بودن نیزار‌ها و وزش باد تاکنون توفیق چندانی در مهار این آتش محقق نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به دلیل مرتفع بودن نیزارها، گستردگی آتش و باتلاقی بودن محیط امکان اطفای حریق به راحتی میسر نیست و آتش هر لحظه گسترده‌تر می‌شود و نیرو‌های حاضر تا قسمتی از آتش را مهار می‌کنند، زبانه‌های آتش در محلی دیگر شعله‌ور می‌شود.

وی افزود: تلاش‌ها برای مهار این آتش سوزی ادامه دارد و پس از مهار آن، علت و خسارت‌های این آتش سوزی بررسی و اعلام می‌شود.

تالاب فصلی گروس با بیش از پنج هزار هکتار مساحت در نزدیکی تالاب بین المللی کانی‌برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

مهاباد علاوه بر تالاب فصلی «گروس» دارای تالاب‌های بین‌المللی کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی، تالاب دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی داشخانه و قره‌قشلاق است و تالاب‌های این شهرستان هر سال در فصل پاییز و بهار میزبان هزاران قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->