تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۱۸۷۳۰۴
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان
امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشستی تخصصی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح نماد) برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست که با حضور دکتر امید عبداللهی معاون اجتماعی ستاد فرهنگی ­اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر نظرمنصوری مدیر امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی، جواد خاندوزی مسئول میز خودکشی و جمعی از کارشناسان ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت همراه بود، عبدالهی گفت: با توجه به وجود برخی حوزه‌های مشترک بین ستاد‌ها باید برخی از میز‌ها با همکاری مشترک بین ستاد‌ها به مسیر خود ادامه دهد و میز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان از جمله این میزهاست.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش متولی موضوعات مرتبط با دانش آموزان است و از سوی دیگر عمده آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است در بستر‌هایی خارج از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد باید مسیر میز آسیب‌های اجتماعی در موضوع دانش آموزان در همکاری با ستاد تعلیم و تربیت مشخص شود.

دکتر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از طرح نماد به‌عنوان یکی از مهمترین سامانه‌های رصدی و آینده‌پژوهی آسیب‌های اجتماعی کشور یاد کرده که در ساحت‌های آموزش‌های ارتقایی و مداخلات حمایتی و مراقبتی متکفل شناسایی، تشخیص و مداخله در مسائل و آسیب‌های اجتماعی بالقوه و بالفعل ناظر به محیط مدارس کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا دارای تبعات سنگینی در حوزه نوجوانان و دانش‌آموزی کشور داشته است که موضوع آموزش پایدار را تحت تاثیر قرار داده مواردی مثل یتیم ­شدن تعدادی از کودکان، سوگ ناتمام، اختلال روانی، لطمه ­دیدن آموزش، میزان بالای اخبار جعلی و دروغین، افسردگی، افکار خودکشی، اختلال خواب و ... را از جمله مواردی دانست که از رهگذر دوران پاندمی گریبان دانش‌آموزان کشور را گرفته است و افزود: اگر سلامت جسمی، روحی و روانی دانش­‌آموزان تأمین نشود، آموزش پایدار، کامل و مؤثر نخواهد بود.

دکتر تجلی­‌نیا در ادامه به مشکلات طرح نماد پرداخت و با اشاره به بازنویسی شدن چندین باره این سامانه، آن را یکی از آفاتی دانست که طی چند ساله اخیر، از زمان راه‌اندازی این سامانه، تداوم و اعتبار نتایج آن را با اشکال مواجه کرده است.

وی با ذکر نقاط قوت این طرح، ضرورت تصویب آئین‌نامه اجرایی آن را از ملزمات تداوم و پیگیری آن در برنامه‌های توسعه کشور عنوان کرد: در ادامه جلسه موضوع همکاری­های مشترک، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد طی جلسات آتی ضمن بررسی چالش‌ها و مسائل این طرح با مشارکت ستاد فرهنگی و ­اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌ها و راهکار‌های موثر برای مشارکت دستگاه‌ها و گفتمان‌سازی سامانه نماد در سطح کشور بررسی و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->