هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خالکوبی باعث معافیت از خدمت وظیفه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۸۷۳۳۲
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
خالکوبی باعث معافیت از خدمت وظیفه می‌شود؟
امروز فیلمی از سردار تقی مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی پخش شد و برخی با استناد به آن ادعا کردند که با داشتن خالکوبی (تاتو) می‌توان از سربازی معاف شد. اما این موضوع تا چه حد صحبت دارد؟

به گزارش شهرآرانیوز، امروز فیلمی از سردار تقی مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر شد که مخاطبین به اشتباه برداشت کردند که خالکوبی یکی از مواردی است که موجب معافیت از سربازی می‌شود.

اما صرف داشتن خالکوبی نمی‌تواند مانعی برای حضور فرد در محیط‌های نظامی و یا انجام تمرینات مختلف تلقی شود. در واقع آنچه در این بخش باعث معافیت فرد از خدمت سربازی می‌شود، مشکلات و اختلالات روانی است.

هیچ یک از مشمولان خدمت وظیفه، به خاطر داشتن خالکوبی و تتو نیمی از بدن یا تمام بدن، از خدمت وظیفه عمومی معاف نمی‌شوند.

در واقع خالکوبی زمانی باعث معافیت از سربازی می‌شود که فرد از روی جنون و یا اختلال روانی دست به اینکار زده باشد و پزشک متخصص وجود اختلال روانی و عدم برخورداری از سلامت روان را در فرد تایید کند.

منبع: جماران

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->