ترکیه پس از ۴ سال از ایران نفت وارد کرد علت افزایش قیمت طلا در بازار چیست؟ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های آیفون، سامسونگ و شیائومی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چرا دامنه نوسان یکسان برای بازار‌ها در نظر گرفته شد؟ ریزش ۲۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کشف ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز در مشهد ظرف یک سال گذشته چرا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به ۱۴۰۳ موکول شد؟ آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی املاک اجاری اشخاص حقیقی اعلام شد وزیر صمت: خودروسازان انتقادپذیر باشند | فعالیت ۳۷ شرکت خودرویی در کشور نحوه دریافت وام خرید کالای ۱۵۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران + شرایط و مدارک لازم کاهش مزایای مزدی؛ سنوات پایان خدمت کارگران چقدر است؟ هر گرم طلا ۳.۵ میلیون تومان و دلار ۶۲ هزار تومان | قیمت طلا، سکه، ارز و ارز دیجیتال (۱۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست سال جاری از عرضه‌اولیه امروز جا نمانید | زمان ثبت سفارش مشخص شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نرخ‌نامه مصوب مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد اعلام شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دارندگان دسته‌چک بخوانند | زمان حذف چک کاغذی مشخص شد بررسی افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌های خارجی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان ماینر غیرمجاز معرفی کنید؛ جایزه بگیرید | سقف پاداش چقدر است؟ جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله | حداکثر میزان خرید چقدر است؟ امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | خانواده پژو گران شد «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»؛ مردم چه کاری باید انجام دهند؟ لزوم رعایت سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره | صاحب‌خانه‌ها چگونه تنبیه و تشویق می‌شوند؟ درآمد‌های ارزی در بهار سال جاری، به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان رضوی هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۹ هزار تومان شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دستورالعمل خرید و فروش متری مسکن به زودی تصویب می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۷۶۶۸
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
دستورالعمل خرید و فروش متری مسکن به زودی تصویب می‌شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از ابتدای پارسال تاکنون ۴۸میلیون نفر سودهای رسوبی خود را دریافت کرده‌اند و میزان سودهای رسوبی کاهش چشمگیری داشته‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عشقی امروز (یکشنبه ۱۶مهرماه) در نشستی خبری اظهار کرد: به‌روزرسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تأمین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع‌بخشی به روش‌های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزار‌های سرمایه‌گذاری در مسکن توجهی ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تاکنون توانسته‌اند ۳۰هزارمیلیارد تومان سرمایه جذب کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک و مستغلات راه‌اندازی شد و در سه ماه گذشته پیش‌فروش متری و دستورالعمل سلف مسکن آماده شد و تا یک هفته روی سایت است و تا هفته آینده پس از جمع‌بندی نهایی در اولین جلسه هیئت مدیره تصویب خواهد شد. یکی از ابزار‌های خوب برای بخش عرضه مسکن است.

عشقی گفت: افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذاران بود و همان‌طور که مستحضرید در دو سال گذشته حدود ۲۰۶ مجوز برای نهاد‌های مالی صادر شده است و تعداد این نهاد‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بیش از هزارشرکت رسیده و تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به بیش از ۴۰۰صندوق رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برداشته شدن صف‌های طولانی پیش روی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای دریافت مجوز، اضافه کرد: سازمان بورس همواره جزو دستگاه‌های پیش رو در زمینه اتصال به درگاه صدور مجوز‌های دولت بود. همچنین در زمینه حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران از سال۱۴۰۱ همه سود‌ها از طریق سجام انجام می‌شود و نیازی به انجام این کار از طریق بانک‌ها نیست.

عشقی اظهار کرد: بیش از ۳۶میلیون نفر سود‌های رسوبی در سال گذشته و در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۲میلیون نفر سود رسوبی‌شان را دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر شاهد کاهش مدت زمان واریز سود سهامداران از هشت ماه به چهار ماه هستیم.

وی به ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی به عنوان دومین هدف به‌روزرسانی برنامه راهبردی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای بند «ج» ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کشور پس از ۱۳سال به‌زودی تخلفات مدیران بازار سرمایه با شفافیت افشا خواهد شد. همچنین در این زمینه و در جهت سوت‌زنی رسانه‌ها و برای افزایش نظارت بر بازار سرمایه پاداش نقدی درنظر گرفته و به دنبال افزایش آن هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تسهیل‌گری تأمین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک را یکی دیگر از اهداف به‌روزرسانی برنامه راهبردی سازمان دانست و افزود: در این راستا به دنبال افزایش روند انتشار اوراق تأمین مالی بخش غیردولتی هستیم و همچنین تا الان ۱۷۰هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه صادر شده و امیدواریم مجموع افزایش سرمایه و اوراق تا پایان امسال به ۷۵۰ تا ۸۰۰هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: صندوق توسعه بازار بر اساس رویه‌ای که دارد منابع را مانند منابع خودش سرمایه‌گذاری می‌کند و در این مدت هم تغییری در استراتژی این صندوق ایجاد نشده و اگر نیاز باشد مجدد تأمین مالی را از بازار انجام خواهد داد.



عشقی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا همچنان مجامع پخش آنلاین ندارند یا در پلتفرم‌های فیلترشده برگزار می‌شود، این روز‌ها بورس چرا حال خوبی ندارد، اظهار کرد: درباره مجامع باید گفت که با کمک اصحاب رسانه باید بخش ناشران سازمان باید به این موضوع رسیدگی کند و در پلتفرم‌هایی پخش آنلاین شود که قابلیت دسترسی راحت داشته باشد. درباره بازار سرمایه حال و روز خیلی خوبی ندارد، اما مثبت یا منفی بودن بازار به سازمان ارتباطی ندارد و در این زمینه و مثبت شدن بازار وظیفه‌ای نداریم و باید ابزار‌های مختلفی را ایجاد کنیم. از آنجا که بعد از تحمل تورم‌های بالا برخی از این اتفاقات در بازار سرمایه قابل پیش بینی بود، اما این شرایط گذراست و با توجه به اقدامات اصلاحی که انجام شده، امیدواریم به مرور اعتماد به بازار برگردد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->