از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اطلاعات هویتی دانش‌آموزان اتباع مجاز ثبت الکترونیکی شده است

  • کد خبر: ۱۸۷۸۸۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
اطلاعات هویتی دانش‌آموزان اتباع مجاز ثبت الکترونیکی شده است
رئیس سازمان ملی مهاجرت با اعلام اینکه اطلاعات هویتی همه اتباع مُجازی که به عنوان دانش‌آموز وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند، ثبت شده است، گفت: اتباع باقیمانده مربوط به افرادی است که غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله مبینی در زمینه ساماندهی و ثبت نام دانش آموزان اتباع در سال تحصیلی که از طریق سامانه سهما انجام شد، عنوان کرد: یکی از مشکلات این بخش، مشخص نبودن اطلاعات و سیاست‌های آموزشی در حوزه اتباع بود به طوری که مدارس اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌کردند و نظارتی بر این کار وجود نداشت.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه سهما، این امر برای سال تحصیلی جدید تحت کنترل درآمد، افزود: در گذشته حدود ۷۰درصد دانش آموزان اتباع شامل افرادی می‌شد که مجوز‌های لازم را برخوردار بودند، اما ۳۰درصد ثبت نام‌ها سلیقه‌ای بود و در زمان تحصیل مشخص می‌شد که دانش آموز جزو اتباع غیرمجاز بوده است.

مبینی توضیح داد: این شرایط سبب می‌شد که تحصیل دانش آموزان دچار مشکل شود، زیرا حضور وی و خانواده اش در ایران غیرقانونی بود، اما نمی‌شد او را از تحصیل بازداشت.

رئیس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه اتباع غیرمجاز فاقد اوراق هویتی هستند و نمی‌توان ارتباطات فامیلی آن‌ها را صحت سنجی کرد، گفت: چنین مواردی سبب شد تا وزارت کشور ساماندهی دانش آموزان اتباع را با بهره گیری از ثبت الکترونیک مدارک هویتی و تشخیص اطلاعات آنان در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه در سامانه سهما همه اطلاعات دانش آموز تجمیع شده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا روند قانونی ثبت نام صورت گیرد، گفت: در این میان عده‌ای از دانش آموزان اتباع باقی می‌مانند که مربوط به افرادی است که غیر قانونی وارد کشور شده اند.

مبینی درباره اینکه آیا امکان تحصیل اتباع غیرمجاز وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی برای ثبت نام یک دانش آموز ایرانی، مدارس تا زمانی که مدارک هویتی، جغرافیایی و سکونتی فرد تایید نشود، وی را ثبت نام نمی‌کنند پس چگونه می‌شود که در این شرایط کشور را رها کنیم و فردی را که هویتش مشخص نیست و غیرقانونی هم وارد کشور شده را وارد سیستم آموزشی کشور کرد؛ اینگونه نیست و این کار ساده‌اندیشی است.

رییس سازمان ملی مهاجرت ساماندهی دانش آموزان اتباع را در راستای سیاست وزارت کشور برای شناسایی اتباع غیرمجاز دانست و گفت: ساماندهی در بخش دانش آموزی اتباع یکی از کار‌هایی است که می‌تواند از اقدامات سلیقه‌ای در حوزه اتباع جلوگیری کرده و اطلاعات مورد نیاز برای سیاست گذاری در حوزه اتباع و مهاجران را گردآوری کند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که اکنون بخش دانش آموزان اتباع وضعیت خوبی دارد به طوری که وزارت آموزش و پرورش از نتیجه کار رضایت دارد.

مبینی یادآور شد: سازمان ملی مهاجرت به عنوان متولی اصلی اتباع و مهاجران با گردآوری اطلاعات مورد نیاز، می‌تواند در این زمینه پاسخگو و مسئولیت پذیر باشد و در صورت بروز حادثه، صحنه را مدیریت کند.

منبع: قدس آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->