یک نماینده مجلس: دولت درصورت تصمیم گیری برای افزایش قیمت خودرو، از آذرماه حقوق‌ها را به دلار پرداخت کند سلطان مصرف‌ برق در تهران شناسایی شد | مصرف یک نفر به اندازه یک شهرک ۱۴۰۰ نفره! پیش بینی قیمت دلار (سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳)| ثبات ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳) | روزهای سبز ادامه دارد؟ قیمت ربع سکه ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله چقدر تعیین شد؟ اتاق اصناف ایران: فروشندگان آنلاین طلا باید جواز کسب صنفی هم بگیرند نرخ جدید معاینه فنی خودرو‌ها اعلام شد (۲۸ آبان ۱۴۰۳) افزایش قیمت ۳۰ هزار تومانی تخم‌مرغ تکذیب شد سهم ۹۵ درصدی بخش خصوصی از صنایع خراسان رضوی | حمایت از کسب و کار واحد‌های تولیدی جزئیات انتقال الکترونیک اوراق بهادار متوفیان به وراث اعلام شد نرخ ارز توافقی چقدر است؟ | فرزین: شوک‌درمانی بازار را کنترل‌ نمی‌کند اتمام‌حجت تأمین اجتماعی با کارفرمایان: اتباع غیرمجاز را به کار نگیرید چند نفر در صف وام ازدواج هستند؟ خودروسازها موتور بورس را روشن کردند| گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۸ آبان ۱۴۰۳) افزایش قیمت خودرو‌های «سایپا» شامل چه کسانی نمی‌شود؟ یک نماینده مجلس: مردم ما خودروهایی با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت لندکروز و بوگاتی خریداری می‌کنند افزایش قیمت خودروهای «ایران‌خودرو» شامل حال چه کسانی نمی‌شود؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ آبان ۱۴۰۳) اولین واکنش بازار آزاد خودرو‌های داخلی به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان (۲۸ آبان ۱۴۰۳) | صعود ۱ تا ۵۲ میلیون تومانی قیمت‌ها طلا و سکه امروز در مشهد چند؟ (۲۸ آبان ۱۴۰۳) بی‌برقی زشت است! افزایش ۴۰درصدی قیمت بنزین تکذیب شد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ آبان ۱۴۰۳) | دلار ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان خودرو‌های ایران خودرو و سایپا چقدر گران شدند؟ (۲۸ آبان ۱۴۰۳) + جدول | تارا اتومات ۹۱۴ و شاهین ۸۷۴ میلیون شد افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی چه تأثیری بر بازار آزاد دارد؟ | کوتاه‌شدن دست دلالان پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو بعد از بمب خبری امروز | افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد (۲۸ آبان ۱۴۰۳) قیمت دلار در مرکز مبادله امروز (دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۳) چند؟ تجهیز پمپ‌بنزین‌ها به کارت‌خوان‌های متنوع از دو هفته آینده (۲۸ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازار قطعات دست‌دوم خودرو رونق گرفته است

  • کد خبر: ۱۸۸۸۹۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
بازار قطعات دست‌دوم خودرو رونق گرفته است
افرادی که برای تعمیر خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند، فقط درصورت اجبار از لوازم یدکی نو استفاده می‌کنند و در بیشتر مواقع برای تعمیر قطعه معیوب، قطعه استوک می‌خرند.

مقدسی | شهرآرانیوز گرانی قطعات خودرو امروز به یکی از چالش‌های بزرگ دارندگان خودرو تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از دارندگان خودرو می‌گویند مبلغی را که امروز برای خرید قطعات خودروی خود پرداخت می‌کنند، در سال‌های گذشته برای خرید خودروی خویش پرداخت کرده ‎اند. همین مسئله سبب شده است این روز‌ها رکود سنگینی بر بازار لوازم یدکی خودرو در مشهد حاکم باشد و خریدوفروش چندانی انجام نگیرد.

افرادی که برای تعمیر خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند، فقط درصورت اجبار از لوازم یدکی نو استفاده می‌کنند و در بیشتر مواقع برای تعمیر قطعه معیوب، قطعه استوک می‌خرند. به گفته فعالان بازار، لوازم یدکی خودرو پس از افزایش ۱۵ تا ۳۵ درصدی قیمت در ابتدای سال به دلیل این رکود سنگین، دیگر شاهد افزایش قیمت نبوده، اما همین افزایش نیز به قدری بوده است که صاحبان خودرو دیگر نمی‌توانند لوازم یدکی نو بخرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودروی مشهد در گفتگو با شهرآرا، درباره وضعیت بازار لوازم یدکی اظهار کرد: امسال به دلیل رکود بازار، قیمت لوازم یدکی خودرو افزایش زیادی نداشته است. در برخی قطعات، تغییرات قیمتی داشته ایم، اما تغییر قیمت مانند سال‌های گذشته، جهشی نبوده است.

علیرضا اردکانی فرد افزود: افزایش قیمت در برخی قطعات مربوط به خودرو‌های خاص و خارجی است که حساب آن‌ها از خودرو‌های گروه ایران خودرو، سایپا و بهمن موتور که همه مردم استفاده می‌کنند، جداست. قطعات خودرو‌های خارجی، وارداتی است، بنابراین ممکن است در یک مقطع زمانی، کمیاب شوند و واردکننده نیز به هر میزان که‌ می‌خواهد، قیمت‌ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در خودرو‌هایی که بیشتر مردم استفاده می‌کنند، قیمت قطعات به تازگی افزایش نیافته و حتی قیمت برخی قطعات به دلیل رکود بازار، کاهش نیز یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودروی مشهد بیان کرد: در ابتدای سال که حقوق کارگر و نرخ آب، برق و گاز اعلام شد، افزایشی در قیمت قطعات خودرو به میزان ۱۵ تا ۳۵ درصد ایجاد شد و بعد از آن، دیگر شاهد افزایش قیمت قطعات خودرو نبودیم. اردکانی فرد بیان کرد: رکود نه تنها بر بازار لوازم یدکی بلکه بر تمام بازار‌ها حاکم است. بسیاری از مردمی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند، اگر لوازم خودروی آن‌ها تعمیر شدنی باشد، تعمیر می‌کنند و در غیر این صورت از قطعات استوک استفاده می‌کنند. برخی نیز درصورت اجبار قطعه نو می‌خرند. دیگر مانند قدیم، قطعات نو خریدار ندارد.

وی بیان کرد: در صنف لوازم یدکی، کالای قاچاق و بدون کیفیت به میزان بسیار کمی داریم که حتی مطرح کردنی هم نیست. برخی تعمیرکاران غیرمجاز، گاهی جنس‌های استوک چه دست دوم و چه استوک کارخانه‌ها را که از خط تولید رد شده است و برای عرضه مناسب نیست، به مردم می‌فروشند که سبب افزایش هزینه شهروندان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->