امیر صباحی فرد: برای مقابله با تهدیدات احتمالی افزایش توان موشکی را در نظر گرفته‌ایم اقدامات شبانه روزی دادسرا‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ واکنش عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری به ادعای نیویورک‌تایمز فرمانده کل انتظامی از حمایت های رئیس جمهور در اجرای پویش «نه به تصادف» تقدیر کرد چین خواستار موضع بی‌طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال مسائل ایران شد با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از کلینیک درمان زخم بر پایه پلاسمای سرد در جهرم بهره‌برداری شد جمعی از مسئولان سه قوه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند ابراز امیدواری گروسی از توافق ایران و آمریکا در آینده نزدیک نشست تعامل دولت و قوه قضائیه با حضور معاونان اول برگزار شد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) آخرین خبر‌ها از مذاکرات ایران و آمریکا در عمان (شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴) مذاکره با آمریکا؛ تأملی بر تجربه‌ها و چالش‌ها رویترز: مذاکرات ایران و آمریکا فقط برپایه موضوع هسته‌ای ایران است گزینه تصدی وزارت اقتصاد و امور دارایی مشخص شد | آیا علی طیب‌نیا وزیر می‌شود؟ مشاور وزیر امور خارجه ایران: پیروز مذاکرات مسقط، مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهند بود عراقچی و هیئت همراه وارد مسقط شدند (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) + فیلم نظر هوش مصنوعی در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا تیم مذاکره‌کننده ایران به ریاست سیدعباس عراقچی عازم عمان شد حمله پهپادی یمنی‌ها به ۲ هدف در تل‌آویو (۲۲ فروردین ۱۴۰۴) پیامد حمله آمریکا به ایران تا اوکراین و تایوان کشیده می‌شود بمباران در پایتخت یمن ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: رفح به طور کامل در محاصره است پایان مذاکرات ۴.۵ ساعته پوتین و فرستاده ترامپ پیش‌بینی سیمپسون‌ها درباه ترور ترامپ تکذیب شد کاخ سفید مدعی شد: دیدار ایران و آمریکا مستقیم است رژیم صهیونیستی در یک قدمی سقوط سازمان ملل: هدایت مسایل هسته‌ای ایران را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برعهده دارد رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، پاسخ داد: چرا مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا رد شد؟ ادعای تکراری آمریکا درباره اعمال محدودیت فروش نفت ایران
سرخط خبرها

مجلس با افزایش گستره و شمولیت عوارض جاده‌ای از خودرو‌ها مخالفت کرد

  • کد خبر: ۱۸۹۰۳۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
مجلس با افزایش گستره و شمولیت عوارض جاده‌ای از خودرو‌ها مخالفت کرد
نمایندگان مجلس با افزایش گستره و شمولیت عوارض جاده‌ای از خودرو‌ها بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو مخالفت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۳ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با موضوع زیرساخت‌های کشور و در جریان بررسی ماده ۵۹ که درباره زیرساخت‌های حمل و نقل بود بعد از اینکه با بند (الف) این ماده موافقت نکردند، پیشنهاد حذف کل احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت به دلیل تورم و افزایش کرایه‌ای که به واسطه این بند ایجاد می‌شد، با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با حذف آن موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان به بررسی بند (ب) این ماده پرداختند که بعد از آن که این بند نیز به تصویب نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

 نمایندگان در ادامه به بررسی بند (پ) ماده ۵۹ این لایحه پرداختند که حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در توضیحی با اشاره به پیشنهاد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز درباره تنفیذ بند ۳ ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه کشور که در جلسات گذشته رأی آورده بود و همچنین با اشاره به اظهارات ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره ایراد چاپی که در این بند وجود دارد، بند (پ) را نیز به کمیسیون جهت اصلاحات بیشتر ارجاع داد.

ماده -۵۹ به منظور توسعه زیرساخته‌ای گذری (ترانزیتی) ایران، اقدامات زیر انجام می‌شود:

بر اساس بند الف که با رأی نمایندگان حذف شد؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود با استفاده از ابزار‌های هوشمند از کلیه وسایل نقلیه (به استثنای وسایل نقلیه عمومی دارای صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی) که در راه‌های شریانی تردد می‌نمایند بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو، با تصویب هیأت وزیران عوارض دریافت نموده و به حساب سازمان راهداری و حمل ونقل جاد‌های نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید تا در قالب بودجه سالانه صرف توسعه، بهسازی، نگهداری، ایمن‌سازی و هوشمندسازی جاده‌های کشور شود.

بر اساس بند (ب) ارجاعی به کمیسیون تلفیق؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است تا جدول عوارض جبران خسارات واردشده به جاده‌ها را بر اساس میزان بارمحوری و میزان صدمه وارده به جاده‌های کشور توسط انواع کامیون‌ها و کامیونت‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه کند و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برساند. ارقام این جدول معیار محاسبه عوارض حمل و نقل جاد‌های است.

طبق بند (پ) که آن نیز به کمیسیون ارجاع شد؛ به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه گنجایش (تناژ) حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلفند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های در خروجی واحد تولیدی نسبت به صدور بارنامه اقدام نمایند. تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل ونقل محصولات واحد‌های تولیدی معادن شن و نمک مشروط به اخذ بارنامه و تأییدیه پیمایش توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های استان است.

تبصره- حمل و نقل مواد رادیواکتیو از شمول این ماده مستثنی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->